Media & Advertising

Mediafax Monitorizare face topul celor mai mediatizate mărci auto

Autor: Madalina Cerban - Mediafax

14.02.2011, 12:08 57

Dacia a fost cea mai mediatizată marcă auto în presa dinRomânia în 2010, brandul românesc fiind urmat în top 10 de Renault,Mercedes, BMW, Ford, Volkswagen, Audi, Toyota, Ferrari şi Opel,potrivit unei analize realizate de Mediafax Monitorizare, liderulpieţei de monitorizare de presă.

Analiza evaluează numărul de referiri înregistrat de 59 de mărciauto în decursul anului trecut, în articolele din presa scrisăcentrală, precum şi în emisiunile de radio şi televiziune.
Topul primelor zece mărci din punctul de vedere al mediatizăriieste format din: Dacia - 8,6% din volumul acoperirii media, Renault- 6,1%, Mercedes - 5,9%, BMW - 5,6%, Ford - 5,6%, Volkswagen -4,9%, Audi - 3,9%, Toyota - 3,9%, Ferrari - 3,8% şi Opel -3,2%.

Împreună, cele zece branduri cumulează 51,5% din numărul total deaproape 59.000 de referiri analizate, în timp ce celelalte 49 demărci împart restul de 48,5%.
În ceea ce priveşte ponderea fiecărui mediu de difuzare, presascrisă centrală a generat, în medie, 79% din numărul de refeririînregistrat de mărcile auto din top 10. După print, cel maiimportant mediu din acest punct de vedere este televiziunea, cu omedie de 14%, urmată de radio, cu 7%.

Comparativ cu anul precedent, când Mediafax Monitorizare a realizato analiză similară, aceleaşi zece branduri s-au menţinut în topulcelor mai mediatizate mărci auto. Lider al clasamentului a rămasDacia, însă ordinea altor mărci s-a schimbat.

Analiza Mediafax Monitorizare a fost realizată pe baza unui numărde aproape 59.000 de menţiuni, referitoare la 59 de mărci auto, dinperioada 1 ianuarie - 31 decembrie 2010. Au fost monitorizate 159de publicaţii centrale, 12 posturi TV şi 8 canale radio.

Mediafax Monitorizare este liderul pieţei de monitorizare de presădin România. Lansat în 1998, ca primul serviciu românesc demonitorizare profesionistă a presei, Mediafax Monitorizarefurnizează, în prezent, rapoarte zilnice şi analize de imagine unuiportofoliu de circa 250 de clienţi corporate şi instituţionali.Rapoartele zilnice, ce pot fi accesate de clienţi prin intermediulcontului individual de pemonitorizare.mediafax.biz">www.monitorizare.mediafax.biz, conţintoate materialele jurnalistice în care se regăsesc cuvintele-cheiedefinite de aceştia şi includ copii scanate ale articolelor dinpresa scrisă şi înregistrările programelor de ştiri radio şi TV. Larândul lor, analizele evaluează acoperirea media înregistrată declienţi şi de concurenţii lor sau felul în care presa a reflectattemele de actualitate din industria în care aceştia activează.Mediafax Monitorizare deţine un certificat de conformitate custandardul ISO 9001:2008 pentru sistemul său de management alcalităţii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO