Media & Advertising

Mediafax Monitorizare face topul celor mai mediatizate mărci auto

Autor: Cerban Madalina Georgiana

14.02.2011, 23:15 28

Dacia a fost cea mai mediatizată marcă auto în presa din Româniaîn 2010, brandul românesc fiind urmat în top 10 de Renault,Mercedes, BMW, Ford, Volkswagen, Audi, Toyota, Ferrari şi Opel,potrivit unei analize realizate de Mediafax Monitorizare, liderulpieţei de monitorizare de presă. Analiza evaluează numărul dereferiri înregistrat de 59 de mărci auto în decursul anului trecut,în articolele din presa scrisă centrală, precum şi în emisiunile deradio şi televiziune. Topul primelor zece mărci din punctul devedere al mediatizării este format din: Dacia - 8,6% din volumulacoperirii media, Renault - 6,1%, Mercedes - 5,9%, BMW - 5,6%, Ford- 5,6%, Volkswagen - 4,9%, Audi - 3,9%, Toyota - 3,9%, Ferrari -3,8% şi Opel - 3,2%. Împreună, cele zece branduri cumulează 51,5%din numărul total de aproape 59.000 de referiri analizate, în timpce celelalte 49 de mărci împart restul de 48,5%. În ceea cepriveşte ponderea fiecărui mediu de difuzare, presa scrisă centralăa generat, în medie, 79% din numărul de referiri înregistrat demărcile auto din top 10. După print, cel mai important mediu dinacest punct de vedere este televiziunea, cu o medie de 14%, urmatăde radio, cu 7%. Analiza Mediafax Monitorizare a fost realizată pebaza unui număr de aproape 59.000 de menţiuni, referitoare la 59 demărci auto, din perioada 1 ianuarie - 31 decembrie 2010. Au fostmonitorizate 159 de publicaţii centrale, 12 posturi TV şi 8 canaleradio.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO