Media & Advertising

Omnicom Media: Criza ne-a învăţat să ne concentrăm atenţia pe clienţi

Omnicom Media: Criza ne-a învăţat să ne concentrăm atenţia pe clienţi

Autor: Cristina Roşca

21.11.2010, 23:05 52

Omnicom Media Group intenţionează să îşi continue dezvoltarea pepiaţa locală, în linie cu cea regională şi cea globală, afirmă IanClarke, CEO Omnicom Media Group CEE.

"Noi, Omnicom Media Group, am fost foarte norocoşi să putemcompensa scăderea investiţiilor din advertising, scădere provocatăde criza financiară, prin câştigarea de noi clienţi, atât la nivellocal, cât şi regional şi mondial. Acest lucru înseamnă că ne-amconcentrat atenţia 100% pentru a putea comunica eficient pentrutoţi clienţii noştri", spune el.

Clarke spune că actuala criză l-a învăţat că trebuie să îşiconcentreze întreaga atenţie pe clienţi, ale căror afaceri trebuiesă le ajute. De asemenea, adaugă el, "trebuie să dezvoltămcompetenţele angajaţilor noştri". Acestea sunt liniile deactivitate şi pentru anul 2011.

"În condiţiile în care autorităţile europene anticipează oîmbunătăţire a climatului economic, principala provocare pentru noiva fi să ne ajutăm clienţii să îşi crească afacerile. În timpulcrizei, atenţia clienţilor s-a concentrat pe eficientizareaafacerilor astfel încât să nu fie afectate marjele de profit. Înconcluzie, trebuie să facem tot ce ne stă în putinţă pentruclienţii noştri şi afacerile lor, fără a face rabat laeficienţă".

În ceea ce priveşte economia, Clarke este optimist, însătotodată precaut. El spune că în Europa revenirea a fost animată derezultatele economiei mondiale, unde avansul Produsului Intern Bruts-a apropiat de cel din perioada anterioară crizei. Exporturileeuropene au beneficiat de pe urma acestei situaţii. Deşiperspectivele s-au îmbunătăţit, persistă o serie de riscuri.

"Dacă vorbim de Europa Centrală şi de Est, singura piaţă dinregiune care ar putea creşte rapid ar fi Rusia. Aici, creştereaeconomică este una sănătoasă, şomajul începe să scadă, iarconsumatorii par mai încrezători. Deja observăm o evoluţie pozitivăa cheltuielilor cu publicitatea din această ţară".

Omnicom Media Group este divizia de media a Omnicom Group, ungrup de advertising şi comunicare ce are peste 5.000 de clienţi înpeste 100 de ţări. În 2009 grupul a obţinut o cifră de afaceri de8,45 mld. dolari, potrivit informaţiilor de pe siteul grupului.După primele nouă luni ale acestui an, compania a anunţat venituride 8,95 mld. dolari. Pe piaţa locală grupul Omnicom include OMD şiPHD, două agenţii de media full-service. Anul trecut compania aobţinut afaceri de 20 mil. euro, similare cu 2008, potrivit datelorfurnizate pentru RECMA, companie de cercetare care analizează piaţamedia.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Cele mai citite ştiri
AFACERI DE LA ZERO