Media & Advertising

Piaţa media va reveni pe creştere în a doua jumătate din 2011

Autor: Cristina Roşca

08.12.2010, 23:39 52

Piaţa locală de media are un potenţial uriaş de creştere, motivpentru care în a doua jumătate din 2011 vom vedea o revenire peplus a acesteia, crede Tomasz Pawlikowski, directorul executivpentru Europa Centrală şi de Est şi Rusia al grupului de comunicarePublicis.

"Piaţa românească îşi va reveni uşor, în a doua jumătate aanului vom putea observa un avans. Piaţa din România are potenţialşi ar putea reveni la ritmurile de creştere din perioada anterioarăcrizei. Nu există motive ca piaţa să nu crească. Cheltuiala cupublicitatea pe cap de locuitor în România este de circa 30 de orimai mică decât în Germania. Chiar şi prin comparaţie cu ţărilevecine România stă mai rău, deci loc de creştere există", explicăel.

Afirmaţiile şefului Publicis vin într-o perioadă dificilă pentrupiaţa locală de media, care a fost una dintre cele mai afectate decriză. Anul acesta, piaţa media va scădea cu 9% comparativ cu 2009,până la 308 mil. euro, valoare netă, potrivit raportului Media FactBook, publicat la jumătatea anului de Initiative Media România,parte a grupului de comunicare Lowe. Piaţa scade astfel sub niveluldin 2006. Momentul culminant pentru piaţa de profil în România afost anul 2008, când valoarea pieţei s-a apropiat de 550 demilioane de euro.

Grupul Publicis, înfiinţat în 1994 de Teddy Dumitrescu (42 deani), nu a fost foarte afectat de criză, spune TomaszPawlikowski.

"Ne aşteptăm în 2010 să obţinem o cifră de afaceri similarăcelei din 2009. Noi am fost printre cei mai puţin afectaţi decriză", adaugă el. În 2009, Publicis, care include agenţiilePublicis România, Focus Advertising, Publicis Events şi Optimedia,a anunţat afaceri de 63,2 milioane lei (14,9 mil. euro), încreştere în lei de la 56,5 milioane de lei (15,3 mil. euro) în anulanterior. Fondat în 1994 de Teddy Dumitrescu, Publicis s-a asociatcu grupul internaţional Publicis WorldWide în 1995.

La sfârşitul lunii noiembrie Publicis Group, al treilea cel maimare grup de comunicare de la nivel mondial, anunţa preluarea uneiparticipaţii majoritare în cadrul a trei dintre agenţiile grupuluide comunicare Publicis, al optulea cel mai important jucător de pepiaţa locală. Grupul francez a cumpărat 51% dintre acţiunilePublicis România, Focus Advertising şi Publicis Events. Valoareatranzacţiei nu a fost făcută publică. Teddy Dumitrescu, unul dintreveteranii din domeniu, deţine în continuare integral agenţiaOptimedia şi spune că rămâne fidel domeniului, şi că nu se gândeştesă intre într-un alt business.

Despre noua companie

n Compania care va integra cele trei entităţi se va numi GrupulPublicis Communications Services Bucharest şi va deveni parte areţelei globale Publicis WorldWide. La conducerea companiei varămâne Teddy Dumitrescu, care este fondatorul şi actualul CEO alcelor trei businessuri. Grupul nou format oferă servicii deadvertising, branding, strategie, producţie, creaţie, promovareavânzărilor, marketing pentru evenimente şi digital.

n Printre clienţii Publicis se numără Orange, Renault, Nissan,L'Oréal, LG Electronics, Ursus Breweries, Microsoft, Procter &Gamble, Granini, OMV Petrom, Carrefour, HP, Citibank, SanofiAventis, Nestlé, Albalact, Whirlpool.

n La nivel mondial Publicis Groupe deţine grupurile decomunicare Saatchi&Sattchi, Leo Burnett şi Publicis şi alteagenţii, precum Fallon.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO