Mediafax.biz Exclusiv

Afacerile Eximtur au urcat cu 20% în primele şase luni, susţinute de turismul extern

Autor: Liviu Iancu

14.07.2011, 17:44 37

"În primele şase luni, cifra de afaceri a companiei a crescut cu20% faţă de perioada similara a anului 2010. Vânzarea de bilete deavion şi turismul de business au crescut cu 40%, ocupând 47% dintotalul cifrei de afaceri. Turismul în străinătate a urcat şi eltot cu 40 %, şi atinge o cotă de 31% din afacerile firmei", adeclarat agenţiei MEDIAFAX Lucia Morariu, proprietarul Eximtur.

În schimb, turismul intern a scăzut cu 20%, Lucia Morariuexplicînd declinul, printre altele, prin dispariţia tichetelor devacanţă şi diminuarea pachetelor oferite de sindicatemembrilor.

"Majorările înregistrate în turismul extern se datorează pe de oparte creşterii generale a cererii românilor pentru destinaţii înstrăinătate şi, pe de altă parte, schimbării conceptuale aportalului agenţiei", a spus Morariu.

Turcia reprezintă 27% din vânzările externe ale companiei şicererea pentru această ţară a crescut cu 26% în primul semestru,Grecia ocupă 15% din încasările din vacanţe externe, iar cerereas-a majorat cu 44%, în timp ce pentru Spania cererea a crescut cu152%, pentru Bulgaria cu 71%, cu 87% pentru Italia şi cu 55% pentruvacanţele în Franţa.

"Ţinând cont că prima perioadă a anului este cea mai bună pentruo agenţie de turism, dacă încheiem anul 2011 cu un puls de 15% vafi foarte bine", a mai spus proprietara agenţiei.

Eximtur şi-a majorat cifra de afaceri cu 2% anul trecut, până la115,7 milioane lei, chiar dacă vânzările pachetelor interne auscăzut cu 20%, principalele segmente care au crescut faţă de anulprecedent fiind turismul de business şi cel extern.

Firma are 14 agenţii proprii, ultima dintre ele fiind deschisăîn vara anului trecut la Constanţa. În luna ianuarie a acestui anau fost deschise şi primele două agenţii cu franciză Eximtur, laMediaş şi Iaşi.

Agenţia a avut anul trecut circa 200.000 de clienţi, în creşterecu 10% faţă de anul precedent. În schimb, valoarea pachetelorcumpărate s-a redus comparativ cu anul 2010.

Eximtur Cluj s-a clasat pe locul doi din punct de vedere alcifrei de afaceri înregistrate în 2009, la o diferenţă de 8milioane de lei de locul 1, agenţia Happy Tour.

Pe locul 3 s-a clasat Perfect Tour, cu afaceri de 76,9 milioanede lei în 2009, urmată de Marshal Turism (66,1 milioane lei) şiAccent Travel & Events (57,5 milioane de lei).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO