Mediafax.biz Exclusiv

Asesoft Distribution începe livrările şi în Ungaria şi Bulgaria. „E un moment bun pentru expansiune“

Asesoft Distribution începe livrările şi în Ungaria şi Bulgaria. „E un moment bun pentru expansiune“

Autor: Adrian Seceleanu

09.08.2011, 19:29 477

Asesoft Distribution, unul dintre cei mai maridistribuitori IT&C din România, şi-a mărit cu 50% afacerile înprimul semestru al acestui an, la 78,5 milioane euro, creşterilefiind generate în special de laptopuri şi colaborarea cuintegratori care sunt implicaţi în special în proiecte deinformatizare cu sectorului public.

"Creşterea marea fost generată de notebook- uri. Pe o piaţă a calculatoarelorportabile care a înregistrat un avans cu 25% faţă de perioadasimilară din 2010, vânzările Asesoft Distribution au crescut detrei ori, de la 18.000 unităţi în semestrul unu 2010 la peste55.000 în aceeaşi perioadă din 2011", a declarat într-un interviupentru ZF Răzvan Ziemba, directorul general al AsesoftDistribution.

Al doilea motoral creşterii a fost reprezentat de dezvoltarea portofoliului desoluţii şi a parteneriatelor cu integratorii desisteme.

În sem. I din2011, ponderea vânzărilor către integratori s-a dublat până la 12%,estimarea fiind ca la sfârşitul anului acesta să crească până lanivelul de 20%.

"Zona aceastanu prea exista la noi anul trecut şi acest lucru s-a simţit. Amdezvoltat foarte mult relaţia cu companii ca S&T sau TeamnetInternational (parte a grupului de companii Asesoft - n.red.) şi amadus oameni care să se ocupe doar de acest segment. Dacă nu am fiatacat şi zona aceasta, am fi pierdut business", a spusZiemba.

Creştere pe retail online, stagnare în relaţia cuhipermarketurile

În ceea cepriveşte segmentul retail, şeful Asesoft Distribution spune cămagazinele care lucrează cu compania sa au avut comenzi maimari.

"Pe retail amvăzut creşteri şi aici nu este vorba doar de eMag (parte a grupuluide companii Asesoft - n.red.). Toţi retailerii au înregistratcreşteri, cel puţin în relaţia cu noi Pe segmentul dehipermarketuri businessul a fost aproximativ egal cu celînregistrat în urmă cu un an".

Răzvan Ziembaspune că rezultatele au fost influenţate pozitiv şi de faptul căprima jumătate a anului a fost caracterizată de stabilitate şi de oevoluţie destul de liniară a cursului deschimb.

"A fost operioadă destul de bună, cu un curs de schimb stabil, care aoscilat într-un plafon rezonabil. România a găsit totuşi un trendpozitiv în această perioadă."

Piaţa dedistribuţie a crescut ca urmare a evoluţiei generale în sectorulIT, unde anul acesta s-a înregistrat prima creştere din ultimii doiani, cu 15%.

"În semestrulîntâi, am observat un optimism crescut la nivelul pieţei, motivatde primele creşteri ale vânzărilor din ultimii doi ani. În cazulAsesoft Distribution s-au văzut rezultatele eforturilor depuse în2010, concretizate în parteneriate noi cu clienţi şi furnizoriimportanţi şi un portofoliu diversificat de produse. Suntem dupădoi ani în care nu s-a prea mai investit în IT, nici de cătrecompanii, nici de către consumatori. Din datele pe care le-am văzutîn presa de business depozitele, economiile din bănci au crescut,deci bani ar exista în piaţă. Problema este însă ca oamenii să şifie hotărâţi să cheltuiască."

Dacă stabilitatea continuă, vârful achiziţiilor nu va fi doarîn decembrie

Şeful AsesoftDistribution crede că există o posibilitate ca anul acesta să fiemai bun decât cel precedent.

"Dacă aceastăperioadă de relativă stabilitate va continua, atunci oamenii arputea cheltui mai devreme, nu doar pe finalul lunii decembrie, aşacum a fost în 2010. Pe segmentul companiilor va fi însă o situaţiemai complicată pentru că acestea vin după doi ani şi jumătate decriză şi unele dintre ele sunt decapitalizate şi nu sunt nicibancabile.Sunt foarte multefirme fără finanţare care au nevoie de soluţii IT. Deşi bănciledeclară că sunt hotărâte să reia creditarea, realitatea din tereneste alta. Noi am încercat să găsim o soluţie şi am încheiat unparteneriat cu compania Grenkeleasing."

Ziemba, caresusţine că firma pe care o conduce îşi păstrează obiectivul de aatinge un business de 165 de milioane euro, estimează totuşi căpiaţa îşi va continua creşterea şi în al doilea semestru al acestuian.

"În a douajumătate a anului ne aşteptăm ca piaţa de distribuţie IT să îşimenţină tendinţa de creştere cu cel puţin10%."

Intră în Bulgaria şi Ungaria cu o ţintă de venituri de 4-5mil. euro în acest an

AsesoftDistribution va începe în acest an să facă livrări şi pentruclienţi din Ungaria şi Bulgaria, cu obiectivul de a obţine în acestan venituri de 4-5 mil. euro, a declarat pentru ZF RăzvanZiemba.

"Ne propunem săabordăm aceste pieţe păstrându-ne modelul de lucru centralizat, încare avem un singur depozit din care facem livrările. Am discutatcu companiile de transport şi livrările se pot face şi pe cele douăpieţe în termen de 24 de ore. Investiţiile realizate pentruextindere au fost angajarea a doi oameni care să vorbească bulgara,respectiv maghiara şi modificarea sistemului IT astfel încât săputem factura în leva şi forinţi. Nu este nevoie să deschidemcompanii în cele două ţări - este unul dintre avantajelesemnificative ale faptului că suntem parte a UE.Cei doi oameni sunt în Bucureşti la sediulnostru central. Credem că avem şanse să ne dezvoltăm businessul peaceste pieţe pentru că avem în ofertă un portofoliu mare deproduse, iar din informaţiile noastre distribuitorii de pe acestepieţe au unele probleme.Ne uităm şi la alte pieţe dinregiune.Sperăm să ne atingem obiectivele cu Ungaria şiBulgaria şi să ieşim pe alte pieţe din regiune. Dacă vrei să teextinzi, trebuie să ieşi în regiune, iar acum este un moment bun săfacem acest lucru."

Potrivitdatelor Asesoft, piaţa de distribuţie IT din Bulgaria are o valoareanuală de aproximativ 400 mil. euro, iar cea din Ungaria 1,5 mld.euro. În România aceeaşi piaţă are o valoare de aproximativ 700-800mil. euro, conform Asesoft.

Se mută cu depozitul din zona Republica pe autostrada sprePiteşti

Companiade distribuţie îşi va muta în acest an depozitul care era situat înzona industrială Republica din Bucureşti în complextul Europolis,aflat la intrarea în Bucureşti, lângă autostradaBucureşti-Piteşti.

"Investiţia în acest proiect este de 1,5 milioane de euro.Este un spaţiu mai mare, cu rafturi, cu electrostivuitoare. Estimămcă această schimbare ne va ajuta în condiţiile în care pentru noieste esenţial să livrăm marfa în aceeaşi zi", a declaratZiemba.

AsesoftDistribution lucrează cu compania de curieratNemo.

AsesoftDistribution face parte, alături de eMAG şi Flanco, din grupul defirme controlat de Iulian Stanciu şi SebastianGhiţă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO