Mediafax.biz Exclusiv

Cambolive: Patru din zece Dacii vor merge către firme. Romaqua, Vodafone sau Orange au „în curte“ flote Dacia

Cambolive: Patru din zece Dacii vor merge către firme. Romaqua, Vodafone sau Orange au „în curte“ flote Dacia

Autor: Bogdan Alecu

20.06.2011, 19:19 827

Automobile Daciaa reorganizat versiunile modelelor Logan şi Sandero disponibile pepiaţa românească în condiţiile în care în primele patru luni aleacestui an vânzările au scăzut cu 36% faţă de perioada similară aanului trecut pe o piaţă care s-a redus cu 18%.

"Am profitat de jumătatea anului pentru aface o reorganizare a gamei Dacia pentru modelele Logan şi Sanderocare au avut trei obiective principale, primul dintre ele fiindreducerea diversităţii versiunilor din gamă, al doilea a fost acelade a da noi denumiri versiunilor, care să reprezinte în modsimbolic percepţia clientului cu privire la modelele respective şipentru a oferi versiuni mai interesante pentru client în cazulcelor mai accesorizate", a spus Fabrice Cambolive, directorcomercial al Automobile Dacia, care mai deţine şi funcţia deadministrator unic al importatorului Renault NissanRomânia.

Astfel, în loc de Sandero, Ambiance,Preference şi Laureate, modelele au acum nume mai exotice - Go!,Play! şi Smile! - care reprezintă noul vârf de gamă al modelului declasă mică.

Potrivit oficialilor Dacia acesta este maiaccesorizat decât vechea versiune de top, dar dispune şi de o nouămotorizare de top, cea de 1,6 litri pe benzină cu 16supape.

"Reducerea numărului de versiuni ne permitesă introducem serii limitate, care au echipare superioară şi înplus cu un avantaj oferit clientului. Vom avea serii limitate şipentru Logan şi pentru Duster legate de sezonalitate, dar şipreferinţele clienţilor", a subliniat Cambolive.

Clientul român e din nou mândru săconducă o Dacia

Spre deosebire de majoritatea mărcilor devolum care atrag clienţii cu oferte de preţuri " de la" saudiscounturi "de până la", în cazul Dacia se merge direct pe anumiteversiuni.

"Pe client nu-l interesează cât de mare esteun discount în raport cu un preţ care nu îi spune nimic. Îlinteresează un produs care să-i corespundă nevoilor şi să aibă ceamai mare transparenţă pentru preţul maşinii cu acelecaracteristici. De aceea, dacă ne uităm cum comunică Dacia ofertaRemat, niciodată nu spunem despre preţuri pornind de la, cicomunicăm despre o versiune specifică", a spus FabriceCambolive.

El a subliniat că în cazul branduluiautohton se urmăreşte o politică de discounturi "ţinută subcontrol", bazată pe creşterea perioadei de garanţie sau asiguraregratuită.

În ceea ce priveşte imaginea Dacia, şefuldirecţiei comerciale susţine că aceasta a înregistrat o evoluţieputernică în România, aceasta fiind susţinută de lansarea SUV-ului,dar şi de faptul că marca înregistrează vânzări ridicate pe pieţeprecum Franţa sau Germania.

"Studiile indică faptul că avemde-a face cu o evoluţie a mărcii Dacia în România. Acum clientulromân este din nou mândru să conducă o Dacia."

În primele patru luni ale acestui an vânzărileDacia au înregistrat un declin de 36% faţă de perioada similară aanului trecut, la aproape 6.000 de autoturisme, potrivitstatisticilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor deAutomobile (APIA). O revenire a vânzărilor este aşteptată de cătrecompanie în ceea ce priveşte rezultatele pe luna mai, odată cevânzările prin programul "Rabla" au accelerat.

Semne de revigorare dinmai

"Pentru luna mai rezultatul Daciadepăşeşte obiectivul care îl aveam, iar cota de piaţă a mărcii vacreşte comparativ cu cea din prima parte a acestui an şi asta caurmare a două efecte. Primul - creşterea puterii programului Rematşi în al doilea rând livrări importante de flote către companii dinRomânia.Dacia vaavea un rezultat bun în luna mai şi va recupera din întârziereaacumulată în primele patru luni ale acestui an."

Scăderea din al doilea trimestru al acestuian a fost pusă pe seama întârzierii programului de casare, caredupă ce a fost amânat de mai multe ori a demarat pe 18 martie, înloc de 1 ianuarie cum era prevăzut iniţial.

"Programul «Rabla» nu a mai beneficiat deelementul surpriză de anul trecut şi implicit nu a mai avut acelaşiboom la început. Pe de altă parte, este deja un program care şi-adovedit eficienţa, este un program recunoscut de clienţi şi, înopinia mea, programul va înregistra şi în acest an un volumridicat", a subliniat Fabrice Cambolive.

Cu toate că anul acesta programul de casarenu a mai avut acelaşi efect-surpriză ca anul trecut şi că programula întârziat aproape trei luni, şeful Dacia se aşteaptă ca anulacesta să se caseze cel puţin 100.000 de rable, care implicit săpermită achiziţia a cel puţin 30- 33.000 de maşini noi.

"Obiectivul Dacia este să ajungem la 40% dinprogramul Rabla. Cu Renault şi Nissan vom depăşi pragul de 50%", asubliniat Fabrice Cambolive.

Astfel, Dacia îşi va menţine o cotă similarăcelei de anul trecut, când şase din zece modele ale mărcii localeau fost vândute pe piaţa locală prin programul decasare.

În afară de "Rabla", conducerea mărciimizează şi pe creşterea flotelor, pe măsură ce firmele dorescmaşini mai ieftine şi care să aibă costuri de întreţinere maiscăzute.

"Vom anima vânzările Dacia cu noi ediţiilimitate, apoi o ofertă prin programul Remat. Dacia devine tot maiatractivă inclusiv pentru firme care caută o reducere a costurilorde exploatare, atât turisme, cât şi utilitare", a spus executivulDacia.

În primele trei luni ale acestui anaproximativ 70% din vânzările Dacia au reprezentat flote cătrecompanii, conform oficialilor mărcii. Astfel, din cele aproape4.300 de autoturisme şi utilitare Dacia vândute în primultrimestru, circa 3.000 au fost achiziţionate de persoanejuridice.

"În primele trei luni procentul vânzărilorde flote la Dacia a fost unul foarte ridicat având în vedere lipsaprogramului Rabla. Diferenţa dintre persoanele fizice şi juridiceva fi anul acesta ca procentul vânzărilor de flote să fie de peste40%, mai mare decât anul trecut".

Cea mai mare flotă livrată de Dacia anultrecut a fost cea de 320 de utiliare Logan Van către Vodafone,tranzacţie care s-a ridicat potrivit estimărilor ZF la aproximativ3,5 mil. euro.

Pe locul secund s-a aflat flota de 180 demodele Sandero livrată către compania Romaqua Group, care deţinebrandul Borsec.

O pondere ridicată în vânzările de flote în2010 a avut-o şi SUV-ul Duster, achiziţionat atât de cătreoperatori telecom precum Orange (46 de maşini), dar şi de cătrefirmele de protecţie şi pază.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO