Mediafax.biz Exclusiv

Campionii expansiunii la jumătatea anului: Profi, Macro şi Mega Image au deschis 31 de magazine

Campionii expansiunii la jumătatea anului: Profi, Macro şi Mega Image au deschis 31 de magazine

Autor: Cristina Rosca

03.07.2011, 18:31 379

Cel mai mult au mizat pe expansiunemagazinele pe format mic - Profi, Macro (fostul Minimax Discount)şi Mega Image, în condiţiile în care apropierea de casă şi preţulsunt principalele argumente de achiziţie pentru români.

"Deschiderea de magazine în aceastăperioadă reprezintă un semn clar din partea retailerilor că aceştiase aşteaptă la o evoluţie pozitivă a economiei şi consumului petermen mediu şi lung, chiar dacă în acest moment piaţa de consumdin România trece printr-o perioadă mai dificilă. Investiţiile înmagazine sunt unele semnificative şi tocmai de aceea calculele derentabilitate se fac pe o perioadă mai mare de timp şi ţinând contmai mult de perspectivele de evoluţie viitoare şi mai puţin deconjunctura pieţei în acest moment", explică Adrian Comăneci,senior project manager în cadrul Contrast Management Consulting& Training România. Compania a avut în 2009 afaceri de 17,2mil. lei (4 mil. euro) şi un profit de 2,2 mil. lei (0,5 mil.euro).

În primul semestru au mizat peexpansiune în special magazinele pe format mic - supermarket saudiscounter - ale căror costuri de expansiune sunt net mai micidecât ale jucătorilor pe format mare - hipermarket sau cash &carry. Astfel, opt dintre cele 15 reţele prezente pe piaţă nu audeschis niciun magazin nou.

Cel mai puternic s-au extins Profi -reţea controlată de Enterprise Investors care a deschis 12 unităţi-, Macro, fostul Minimax (11), şi Mega Image (8). Cele trei reţeleau deschis astfel 31 de magazine din totalul de 45.

Dintre jucătorii pe format mare,singurii care au deschis până în prezent magazine sunt Cora (2unităţi) şi Kaufland (6). Pentru acest an însă au anunţatdeschideri şi alţi jucători precum Auchan şi Carrefour pe secţiuneahipermarket, până în prezent retailerul francez inaugurând patrusuper marketuri.

Mai mult, în acest an sunt aşteptate săse deschidă şi primele magazine construite de la zero alediscounterului Lidl, care a deschis luna trecută primele magazinerebranduite cumpărate de la Plus Discount.

La fel ca şi anul trecut cea mai mareparte a deschiderilor este aşteptată în a doua jumătate a acestuian, în 2010 doar în ultima lună a anului fiind deschise circa 15unităţi.

"Retailul modern îşi va continuapolitica de expansiune, criza fiind pentru jucători mai degrabă ooportunitate decât un impediment şi aceasta datorită următorilorfactori: retailerii moderni beneficiază de o poziţie financiarăsolidă, asigurată de firma mamă, costul terenurilor este mai mic înaceastă perioadă, bugetul de consum al românilor va fi direcţionatdin ce în ce mai mult spre retailul modern, urmând trendul ţăriloreuropene", crede Sorin Spiridon, manager în cadrul companiei deconsultanţă în management Ensight Management Consulting.

Compania a obţinut în 2009 o cifră deafaceri de 20,3 mil. lei, în uşoară creştere de la circa 20 mil.lei în anul anterior.

În 2010 marii retaileri au deschis 120de magazine, potrivit informaţiilor ZF. Până la finalul lui 2011 arputea fi deschise astfel circa 150 de magazine, ajungându-se laaproape 850 de unităţi

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO