Mediafax.biz Exclusiv

Care sunt cei mai mari jucători de pe piaţa de transporturi marfă şi călători

Care sunt cei mai mari jucători de pe piaţa de transporturi marfă şi călători

Autor: Mirabela Tiron

29.06.2011, 12:34 506

Compania Atlassib, controlată de Ilie Carabulea, atransportat 600.000 de călători şi a înregistrat o cifră de afaceride 277 milioane de lei (66 mil. euro), potrivit oficialilorcompaniei.Atlassib operează curse pe 35 de ruteinternaţionale.

Compania de transport depersoane Eurolines, care a finalizat cu o cifră de afaceri de 9,5milioane de euro anul trecut, a transportat 120.000 de pasageri perute internaţionale. Compania operează cu peste 30 de autocareproprii pe rutele internaţionale şi cu alte câteva autocare încolaborare cu diferiţi parteneri.

Cum preţul autocarelor a scăzutfaţă de 2008, cei doi mari jucători din transportul rutier depersoane îşi vor reînnoi flotele auto prin achiziţia a 20 deautocare în total, în urma unor investiţii de până la 5 mil. euro.Atlassib plănuieşte să cumpere 15 autocare, în timp ce Eurolines 5autocare.

Faţă de anul 2008, preţulautocarelor este mai mic cu până la 20%, potrivit datelor dinpiaţă.

Mai mult, Dumagas Transport,unul dintre cei mai mari transportatori rutieri de marfă de pepiaţa locală, a achiziţionat în primele trei luni ale acestui an100 de camioane noi în valoare totală de peste 7 mil. euro,potrivit calculelor ZF.

Comparativ cu prima parte aanului trecut, atunci când flota companiei era compusă din 450 devehicule utilitare, aceasta a crescut cu aproape 30% în mai puţinde 12 luni. Achiziţia de camioane vine în contextul în care piaţavehiculelor comerciale accelerează de două ori mai repede decâtpiaţa autoturismelor, companiile de transport anticipând astfel ocreştere a cererii pentru transport marfă.

Anul trecut cifra deafaceri a Dumagas Transport a crescut cu peste 30%, la un nivel deaproape 40 mil. euro, potrivit oficialilor companiei, faţă de 28mil. euro în 2009. Cu toate acestea, mulţi transportatori rutierise aşteaptă ca în acest an profiturile să scadă din cauza creşteriipreţului la carburanţi, iar o parte din firme vor intra înfaliment, după ce şi anul trecut câştigurile au fost afectate demajorarea TVA şi deprecierea leului.

În ceea ce priveştetransportatorul de mărfuri de stat CFR Marfă, acesta şi-a redusanul trecut afacerile la 236 de milioane de euro, faţă de 253 mil.euro în anul anterior.Mai mult, pierderile operatorului de stat au ajunsla 84 de milioane de euro faţă de 81 de milioane de euro în2009.Scăderea vine şi pe fondul reducerii volumului demărfuri transportate.

Pe de altă parte, operatoriiprivaţi care transportă mărfuri şi-au majorat afacerile.

Cea mai importantă companie dintransportul feroviar de mărfuri, Grup Feroviar Român (GFR), parte agrupului Grampet, controlat de Gruia Stoica, a transportat circa9,2 milioane de tone, realizând o cifră de afaceri de 125 milioanede euro anul trecut, potrivit reprezentanţilor companiei. Mai mult,omul de afaceri plănuieşte să extindă operaţiunile grupului pepieţele de transport feroviar şi servicii logistice din Austria,Cehia, Slovacia, Turcia şi Grecia.

Mai mult, anul 2010 a fost unan al consolidării afacerilor Schenker Romtrans, parte a gigantuluigerman din transporturi Deutsche Bahn.

Compania a ajuns la afaceri de62 de milioane de euro pe piaţa românească, la 1.136 de angajaţi.Pentru anul acesta se vizează afaceri de 80 de milioane de eurodupă ce încasările companiei au crescut cu 18,2%, până la circa 16milioane de euro, în perioada ianuarie-martie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO