Mediafax.biz Exclusiv

Caroli: Luăm decizii rapid pentru a ţine pasul cu afacerile antreprenorilor români

Caroli: Luăm decizii rapid pentru a ţine pasul cu afacerile antreprenorilor români

Autor: Gabriel Razi

21.09.2011, 18:44 162

"Este o mare provocare să joci pe o piaţă plină de antreprenori, însă acum şi noi luăm decizii rapid, ne-am adaptat stilul de conducere.Suntem mai mulţi în conducere, însă nu ne comportăm ca în alte multinaţionale. Dacă apare o problemă, deciziile se iau imediat", spune Adrian Nicolaescu, director de marketing al Caroli Foods Group, un joint-venture între Caroli, business controlat de familia libaneză El Sohl, şi gigantul spaniol Campofrio.

Între primii zece jucători de pe piaţa locală a mezelurilor doar Caroli Foods Group şi Scandia Foods, producător controlat de elveţienii de la Elga Suisse Alimentari, sunt companii multinaţionale.Restul de opt jucători sunt businessuri de tip antreprenorial controlate de români.

Printre aceste afaceri se numără CrisTim, companie deţinută de familia Timiş, Angst, producător controlat de Sorin Minea sau Aldis Călăraşi, aflată în proprietatea familiei Naghi.

Miza pentru acest an: mai bine decât piaţa

Pentru acest an Caroli nu vizează proiecte majore de investiţii, compania urmând să se concentreze pe consolidarea brandurilor, dar şi pe o evoluţie a cifrei de afaceri mai bună decât evoluţia pieţei, care va fi în declin.

"Mă aştept la o scădere a pieţei cuprinsă între 10% şi 15%", a estimat Nicolaescu.

Piaţa locală a mezelurilor este evaluată la circa un miliard de euro.

Declinul pieţei, care a început în urmă cu mai bine de un an, a fost determinat de reducerea consumului ca urmare a majorării TVA de la 19% la 24%.

Acest fapt a dus în luna iulie a acestui an şi la închiderea uneia dintre cele două fabrici deţinute de Caroli Foods Group în România.

"Închiderea fabricii de la Tulcea a fost o decizie de business, de reducere de costuri, a venit pe fondul consumului scăzut, însă nu vom renunţa la niciunul dintre branduri. Producţia totală a celei de-a doua fabrici, cea din Piteşti, a crescut, însă per total capacitatea de producţie a companiei a scăzut, dar este ceva normal, ne adaptăm la tendinţa pieţei", a explicat Nicolaescu.

Acum singurul centru de producţie funcţional al Caroli Foods rămâne cel din Piteşti.

Capacitatea de producţie a fabricii din Tulcea se ridica la 11.000 de tone de mezeluri anual, potrivit unor informaţii anterioare. Per total, anul trecut Caroli Foods a produs pe piaţa locală 31.000 de tone de mezeluri, conform datelor dintr-un raport al Campofrio, unul dintre acţionarii Caroli Foods Group.

Deşi o mare parte a afacerilor Caroli de pe piaţa locală vine din vânzările făcute în marile centre comerciale, compania vizează şi extinderea către alte segmente precum cel al hotelurilor şi al restaurantelor.

Astfel, aproape o zecime din veniturile anuale ale Caroli vor fi generate în acest an de livrările pe care compania le face către hoteluri şi restaurante.

"Cel mai mult pe această zonă vindem şunca. Lucrăm cu lanţuri de pizzerii, care au între cinci şi şapte restaurante în oraşe precum Oradea, Brăila, Constanţa, dar şi în Bucureşti. Avem loc de creştere pe acest segment prin prisma faptului că putem acoperi pe acest segment zona Banatului unde sunt mari comunităţi de italieni", a explicat Adrian Nicolaescu.

Nu exclud preluarea afacerii în viitor de unul dintre cei doi acţionari

Despre o eventuală preluare a afacerii de una dintre părţi Nicolaescu spune că în acest moment nu se poate pune o astfel de problemă, însă nu exclude ca în viitor o astfel de mişcare să aibă loc.

"În acest moment joint-venture-ul funcţionează, însă va veni un moment când se va pune problema ca una dintre cele două părţi să achiziţioneze întreaga afacere", anunţă Adrian Nicolaescu.

Grupul Caroli Foods a luat fiinţă la începutul anului trecut în urma unei tranzacţii între compania Caroli, controlată de famila libaneză El Sohl, şi gigantul spaniol Campofrio.

În urma tranzacţiei libanezii de la Caroli au ajuns să controleze în cadrul grupului 51%, iar Campofrio a intrat în posesia unui pachet de 49% din acţiuni după ce a mai plătit 12 milioane de euro pentru a-şi majora participaţia în noua companie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO