Mediafax.biz Exclusiv

Cătălin Mahu deschide un pub în centrul istoric după ce a testat piaţa cu un restaurant La Mama

Cătălin Mahu deschide un pub în centrul istoric după ce a testat piaţa cu un restaurant La Mama

Autor: Cristina Rosca

22.02.2012, 19:51 799

"Vom deschide un pub în centrul vechi, la doar un număr (o casă - n.red.) distanţă de restaurantul La Mama pe care îl avem pe Lipscani. Acum ne ocupăm de consolidarea clădirii, un proces care poate dura mult timp".

Acesta este motivul pentru care omul de afaceri nu înaintează niciodată pentru deschiderea localului.

Tot ce spune este că va fi inaugurat în 2012. Cătătin Mahu, care are o experienţă de peste un deceniu în domeniul restaurantelor, cafenelelor şi barurilor, a cumpărat clădirea unde va fi amplasat pubul în urmă cu mai bine de patru ani, însă a aşteptat o perioadă. Mai mult, deşi centrul istoric al Capitalei a devenit kilometrul zero al distracţiei încă de acum trei-patru ani, Mahu a aşteptat până în toamna anului trecut să intre în zonă pentru prima dată cu un restaurant La Mama.

Centrul istoric, care reuneşte circa 150 de localuri, este o afacere de peste 150 de milioane de euro.

"Restaurantul La Mama de pe Lipscani l-am deschis abia în toamna lui 2011. Toamna a fost însă lungă şi bună, astfel încât am putut simţi tumultul din zonă. Apoi a venit decembrie, care este de asemenea prin tradiţie o lună bună", spune el despre prima sa experienţă în zona care concentrează cel mai mare număr de restaurante, baruri şi cafenele din România. Mai mult, acum, după câteva săptămâni de ger şi ninsori abundente, Mahu spune că "încep să se dezmorţească lucrurile".

După această experienţă cu restaurantul La Mama, antreprenorul român a decis să deschidă şi a doua locaţie în zonă.

"Pubul va fi diferit de cel din zona Universitate atât ca mobilier, cât şi ca nume". Mahu deţine şi pubul Charlatans din zona Universitate din Capitală. În total, portofoliul omului de afaceri cuprinde opt restaurante La Mama, trei cafenele Cafepedia şi un pub.

"Indiferent de segmentul pe care activezi - restaurante, cefenele, baruri - piaţa e aceeaşi. Nu se simt discrepanţe mari în evoluţia de pe fiecare sector".

Mahu mai spune că piaţa restau rantelor a avut o evoluţie liniară în ultimii ani, marcaţi de criza economică şi de scăderea consumului. În ceea ce priveşte 2012, aceasta va evolua în acelaşi ritm ca anul trecut. "Situaţia din piaţă nu depinde doar de noi, cei care activăm aici, ci depinde şi de conjunctura economică.

Românii continuă să iasă în oraş, nu îşi limitează numărul de ieşiri, însă îşi limitează nota de plată".

Mahu spune că în medie un român iese în oraş de două ori pe săptămână. În această valoare nu sunt incluse şi mesele de prânz, care au devenit un lucru normal al vieţii de zi cu zi. "Când vorbesc de ieşit mă refer la petrecerea timpului liber, în timpul serii".

El recunoaşte însă că românii se gândesc acum de două ori înainte să îşi comande două feluri de mâncare sau şi desert, motiv pentru care nota de plată medie a scăzut.

"Reducerile salariale şi faptul că oamenii care practică profesii liberale - cum este cazul avocaţilor, spre exemplu - nu au mai avut acelaşi nivel de activitate s-au resimţit în acest business. Ei erau clienţi importanţi pentru noi, iar faptul că au fost nevoiţi să îşi restructureze bugetul s-a simţit şi la noi".

Chiar şi în acest context, afacerile grupului controlat de Mahu au crescut la 6 milioane de euro anul trecut faţă de circa 5,2 milioane de euro în 2010. "Creşterea vine şi din faptul că am deschis locaţia din Lip scani", spune omul de afaceri, cu o experienţă de 13 ani în acest business.

El a pus bazele lanţului de restaurante La Mama în 1999 împreună cu Dragoş Petrescu, care după şase ani a cedat partea sa şi a decis să continue singur, cu o altă reţea - City Grill.

Mahu spune că se aşteaptă la o uşoară creştere a businessului şi în acest an, în primul rând pentru că 2012 va fi primul an întreg pe care îl va prinde localul din centrul vechi.

Un alt motiv poate fi şi faptul că urmează a fi deschis publul din aceeaşi zonă. "Un restaurant, la fel ca şi o cafenea sau un pub, are nevoie de un an pentru a ajunge la maturitate".

Deşi este optimist moderat, Mahu speră că industria în care activează va reveni pe un trend crescător stabil peste circa trei ani. Situaţia României este vulnerabilă pentru că, spune el, ne-am legat prea mult de exterior. "La creşterile din perioada de boom nu vom reveni decât peste 30 de ani. Nu era o situaţie reală. Sistemul de valori era dat peste cap".Mahu crede însă în creşteri reale şi constante. Acesta este motivul pentru care se gândeşte să extindă lanţul La Mama. După ce va deschide pubul din centrul vechi îşi va concentra atenţia asupra acestui proiect. Prima locaţie nouă va fi în Capitală, însă nu exclude posibilitatea deschi derii de unităţi în provincie.

"Ideea dezvoltării brandului La Mama mi-a venit acum un an şi jumătate şi am de gând să o dezvolt. Mai mult, acum este şi o bună perioadă să vorbeşti cu proprietarii de spaţii".

Mahu nu oferă însă un număr de restaurante pe care are în plan să le deschidă. El spune că totul ţine de oportunităţi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO