Mediafax.biz Exclusiv

Citroën: Am pierdut un dealer în favoarea Ford, dar anul viitor deschidem cinci. Sunt mişcări normale

Autor: Bogdan Alecu

25.11.2010, 10:04 12

Bruno Bloquel,director adjunct de vânzări al Citroën pentru Europa de Nord şi deEst, regiune care include şi Cehia, Slovacia, Slovenia, Ungaria,Polonia şi România are în plan accelerarea dezvoltării reţelei mărcii pe piaţa locală, pen tru a recupera un deca laj de peste 3%între cota pe care o deţine în prezent şi mediaregională.

"În România avem o cotă de piaţă inferioarăcelei din alte ţări şi de aceea există un potenţial de creşterefoarte mare şi im plicit mulţi investitori sunt interesaţi. Dinacest motiv în România avem cel mai ambiţios plan de dezvoltare alreţelei de dealeri şi cel mai necesar", a spus BrunoBloquel.

Stau mai bine în Europa

În ceea ce priveşte cota de piaţă a Citroën,media pe regiune este de aproximativ 5%, iar în ţări precumSlovenia sau Danemarca se apropie de 9%.

"În Polonia, cea mai importantă ţară dinacest perimetru, suntem aproape de 5%. Prin acest exemplu, vedem şipotenţialul de creştere al Citroën în România", a subliniatBloquel.

Reţeaua Citroën s-a extins luna aceasta cudouă noi investiţii pe piaţa locală, una la Constanţa, realizată deGrupul Rădăcini, care mai deţine dealeri ai mărcilor Opel,Chevrolet, Suzuki, Mazda şi Cadillac, şi una în partea de nord aCapitalei prin dealerul SD Prestige, în urma unei investiţii de200.000 de euro în amenajarea unui showroom.Astfel, reţeaua Citroën a ajunsacum la 21 de centre, care acoperă 18 oraşe. Spre comparaţie, pepiaţa locală Ford deţine aproape 40 de centre integrate, adică dedouă ori mai multe în contextul în care cele două mărci concu reazăîn acelaşi segment.

Extinderea vine în contextul încare la 1 august Automotive Trading Services (ATS), companiecontrolată de fostul premier Călin Popescu-Tăriceanu şi fostimportator Citroën până în vara lui 2007, a transformat centrulauto din Băneasa din dealer ship Citroën în showroom pentruFord.

"Faptul că în această lună s-audeschis două noi centre, iar în august am pierdut în favoarea luiFord un centru reprezintă mişcări normale într-o piaţă auto, esteun flux şi un reflux, iar Citroën nu face excepţie de la regulă.Fiecare filială are propria strategie în ceea ce priveştesusţinerea dealerilor şi încercăm să facem ca vânzările să fieprofitabile atât pentru dealeri, cât şi pentru importatori", a spusBruno Bloquel.

Spre comparaţie, Peugeot, ceade-a doua marcă din grupul PSA Peugeot Citroën, care la niveleuropean are o cotă similară cu cea a Citroën, a atins în primelenouă luni ale acestui an un volum de vânzări de aproape 2.300 demaşini şi o cotă de 2,7% din vânzările de maşini şi comercialeuşoare. Pe piaţa locală deţine 38 de centre, în 36 de oraşe.Importurile mărcii Peugeot sunt gestionate de compania TrustMotors, deţinută de omul de afaceri Gheorghe Dolofan.

"Aici vom ajunge la 5% înmomentul în care ne vom atinge obiectivul în ceea ce priveştedezvoltarea reţelei. În România pe comerciale uşoare deja am ajunsla 5% cotă, deci acum munca depusă trebuie concentrată pe piaţaautoturismelor", a spus Bruno Bloquel.

Piaţa auto locală face parte dingrupul celor încă în "convalescenţă", potrivit directorului adjunctal Citroën pe regiune, în timp ce pieţe precum Polonia sau Cehiasunt pe plus, România oscilează între stagnare şideclin.

"Pentru prima dată în mai multe luni, înoctombrie s-a remarcat o creştere a acestor pieţe, peransamblu.Ţările careau crescut cel mai mult au fost Polonia şi Cehia. Pieţele care suntîncă în «convalescenţă» sunt cele precum Ungaria, România sau şiCroaţia. Dintre acestea cele mai bune semne de revenire vin dinpartea României datorită programului «Rabla» 2010", a spusBloquel.

Anul viitor, în paralel cu Mitsubishi iMiev,Citroën România va lansa noul CZero, primul model electric de serieal constructorului francez, realizat în parteneriat cu japonezii dela Mitsubishi.

Unde merg modeleleelectrice

"Primele vânzări în ceea ce priveşte modelulelectric C-Zero vor fi în Scandinavia.În ţările din Est vizăm prezentări cătrecolectivităţile locale, primării şi vânzări de flote.La nivel regional avem opolitică bazată pe o chirie lunară care va face mai accesibilămaşina", a spus Bloquel.

Astfel, Citroën va fi alături de Renault şiMitsubishi printre primele mărci auto care vor lansa în Româniaautomobile electrice.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels


AFACERI DE LA ZERO