Mediafax.biz Exclusiv

Clinicile Anima: Suntem convinşi că anul viitor vom intra în rândul celor mai importanţi zece sau chiar cinci jucători

25.03.2011, 14:51 25

Cel mai mare distribuitor şi retailer de medicamentedin România, grupul A&D Pharma, care controlează reţeaua defarmacii Sensiblu şi distribuitorul Mediplus, anunţa în primăvaraanului trecut deschiderea primei clinici proprii din Bucureşti,dezvoltată sub brandul Anima.

"Dacă deschideamacum şapte ani, concurenţii erau mai puţin pregătiţi, vorbeam decompanii mult mai mici, cât timp în 2007, liderul pieţei abiadepăşea venituri de zece milioane de euro", spune Cristian Sas,directorul operaţional al Anima. Aşa cum spune Sas, criza le-a dato mână de ajutor prin posibilitatea de a deschide clinici în zonefoarte bune la preţuri rezonabile.

Anima a pornit ca un proiect spontan, care a dus,după numai două luni, la decizia de a deschide prima clinică. Pepiaţă există operatori precum MedLife, Regina Maria sau Medicover,cu ani buni de experienţă, însă elanul celor de la Anima nu a fosttăiat. În cifre, cinciclinici şi un laborator central funcţionează astăzi sub umbrelareţelei, deservind peste 30.000 de clienţi corporate, mai mult de150 de companii cu care are contracte şi o medie de 500 de pacienţitrataţi zilnic.

"Am crescut foarte mult, am făcutîntr-un an cât alţii în zece, mai avem un drum lung, dar cred că amarătat ce putem şi unde putem ajunge în câţiva ani", spuneSas.

În lupta cu ceilalţi concurenţi, Anima mizează multpe accesibilitate, de unde şi dezvoltareaagresivă.

"Nu vrem ca pacientul care are abonament la noi săaştepte săptămâni ca să vadă un medic, ci să se poată programa încel mult 24 de ore. Concurenţa are probleme prin prisma capacităţiilimitate şi a numărului mare de abonaţi."

Proximitatea va însemna şi deschideri de noi cliniciîn Bucureşti, planul Anima fiind să-şi dubleze numărul de unităţipână la finele anului. În 2013, oficialii companiei vor să ajungăla 20 de clinici numai în Capitală. Ţinta este ca peste doi anifiecare potenţial pacient să aibă o unitate medicală la cel mult 15minute distanţă de orice bucureştean, la fel cum farmaciileSensiblu se află la zece minute de orice loc. Investiţia într-oclinică înseamnă între 350.000 şi 1,5 milioane de euro, în funcţiede amplasament şi dotările din aceaunitate.

Deschiderea de noiclinici atrage o problemă în ce priveşte găsirea personaluluimedical, mai ales că în piaţă se simte că există o concurenţă maimare pentru medici, în special din afara ţării. Salariile medicilorau cunoscut o creştere în ultimii ani, însă e dificil chiar şipentru marile reţele să plătească un medic cu 2-3.000 de eurolunar, cât ar putea primi foarte uşor în străinătate, încondiţiile în care o consultaţie în privat costă sub 20 deeuro.

40% dintre pacienţii care se tratează la Anima suntabonaţi, însă Sas spune că îşi doreşte mai degrabă "un echibru" laacest capitol. Mai exact, un portofoliu echilibrat unde abonaţii,clienţii obişnuiti şi relaţia cu statul să fie în balans: "Cusegmentul de stat a mers mai greu pentru că inerţia e mare, dardeja avem în contract zece medici, intrăm în contracte pe zonele delaborator şi imagistică, lucru care va creşte rulajele pe acestsegment".

Grupul olandez A&D Pharma deţine circa 90% dinacţiunile Anima şi activează de 17 ani în zona farmaceutică.Experienţa companiei în divizia de marketing şi vânzări, carelucrează cu mii de medici în fiecare zi, a fost o mână de ajutor.În plus, expertiza Sensiblu în marketing şi promovare a avut un rolimportant.

Laura Voinea,managing director al Mednet Marketing Research Center, observă căavantajul intrării pe piaţă mai devreme este foarte important, darnu decisiv. În viziunea sa, campaniile de marketing, medicii foartebuni şi aparatura de înaltă generaţie pe care ştii să o promovezi"pot fura din pacienţii competiţiei".

Oricum, piaţaserviciilor medicale creşte cu două cifre de la an la an şi areîncă loc pentru noi jucători, mai ales că statul instituie coplata,spitalele se închid şi se comasează, iar condiţiile de tratamentdin unităţile rămase sunt motorul principal al cererii crescute dinmediul privat.

"Suntem convinşi căanul viitor vom intra în rândul celor mai importanţi zece sau chiarcinci jucători", anticipează directorul Anima, Cristian Sas, ceeace înseamnă venituri anuale de peste zece milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO