Mediafax.biz Exclusiv

Companiile mari se uită la reduceri de costuri, dar au tendinţa de a uita lucrurile simple, spune şeful IT al Romtelecom

Autor: Adrian Seceleanu

31.01.2012, 13:19 296

"Uneori companiile mari au tendinţa de a uita lucrurile simple: te uiţi la reduceri de costuri, la una, la alta, dar uiţi de lucrurile simple. Ceea ce noi credem este că dacă ne ocupăm de lucrurile pe care le-am menţionat, atunci numărul de clienţi care pleacă va scădea, iar veniturile vor creşte.Nu e mereu uşor să cuantifici impactul acestor programe, dar noi suntem convinşi că el există şi acesta e semnificativ", spune Timos Tsokanis.

Astfel, priorităţile pentru 2012 suntproiectele de eficientizare desfăşurate la nivelul întregii companii şi reducerea timpului de soluţionare a unei defecţiuni şi de instalare a echipamentelor, atât în zona de business, cât şi de retail.

"Anul trecut am lansat, de exemplu, portalurile pentru clienţii business care utilizează serviciile de date VPN sau Metronet. Prin aceste portaluri ei văd performanţa serviciilor pe care le oferim, pot vedea alarmele noastre sau pot face o solicitare pentru rezolvarea unei probleme. De asemenea pot discuta online cu angajaţii noştri", a mai spus reprezentantul Romtelecom.

În ceea ce priveşte investiţiile în IT,Tsokanis susţine că "timpurile s-au schimbat, fiecare investiţie trebuie să aibă un business case în spate şi să fie concentrată pe o problemă anume".

El subliniază că Romtelecom nu demarează niciun proiect IT dacă nu vede că după doi ani, cel mult, nu are măcar break even.

"Nici argumentul că trebuie să înlocuiesc echipamentele nu mai este valabil: vrei să schimbi un echipament?De ce? Ce se întâmplă dacă nu facem acest lucru? Convinge-i pe acţionari că are sens să facem acest lucru, nu putem doar să cheltuim bani", declară el.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24