Mediafax.biz Exclusiv

Cramele Corcova vor să exporte în Turkmenistan, mizând pe nişa premium

Autor: Radu Racu

21.03.2011, 15:26 27

"E un lux acolo caredoar aşteaptă să fie fructificat, însă e foarte greu să încerci săstabileşti contacte dacă nu ai legături în regiune", aprecizatŞerbanDâmboviceanu.

Afacerea,începută în anul 2006 încolaborare cu omul de afaceri francez Michel Roy, s-a concentratdin start pe segmentul premium, în condiţiile în care este foartegreu pentru mici producători de vin să intre pe piaţa de masă,dominată de companii deja consacrate.

Din luna iunie 2010,când a intrat pe piaţă, şi până la sfârşitul anului, CrameleCorcova au vândut circa 100.000 de sticle, cu preţuri care pleacăde la 30 de lei, toate în afara reţelelor de comerţmodern.

"Nu m-am îndreptatspre hipermarketuri din două motive: pe de o parte, din cauza taxeide raft pe care o cer marii retaileri, ar trebui să avem un volumde vânzări foarte mare pentru a fi profitabili, ceea ce pentru unproducător mai mic este greu, iar pe de alta jucătorii din HoReCanu vor ca vinul lor să fie prezent şi în magazinele mari", afirmăDâmboviceanu.

În medie,investiţiile iniţiale în afacerile cu vin ale unor miciproducători, precum Cramele Corcova, Crama Gârboiu sau CasaOlteanu, se ridică la circa 3-4 milioane de euro pentru dezvoltareaunei podgorii de câteva zeci de hectare şi a unei crame capabile deo producţie de circa 400.000-500.000 de sticle pe an. Prima ieşirepe piaţă se face, de obicei, în aproximativ treiani.

Piaţa românească devin este estimată la 350-400 de milioane de euro la nivelul anuluitrecut, faţă de 450 de milioane de euro în 2007, fiind controlatăîn proporţie de mai bine de două treimi de Murfatlar, Jidvei,Cotnari şi Vincon.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO