Mediafax.biz Exclusiv

Cum îşi apără Nokia cota de piaţă în România

Cum îşi apără Nokia cota de piaţă în România

Autor: Adrian Seceleanu

31.01.2011, 19:11 46

Nokia,compania care produce mai mult de o jumătate dintre telefoanelemobile vândute într-un an în România, a început să-şi promovezeanul trecut terminalele prin reţelele sociale Facebook şi Twitterşi a organizat mai multe concursuri prin care să stimulezedezvoltarea de soft pentru platformaproprie.

Biroul local al Nokia, deschis de companiafinlandeză în 1999, a alocat anul trecut în premieră un bugetpentru comunicare şi promovarea telefoanelor companiei prinintermediul reţelelor Facebook şi Twitter.

"Am intrat în social media în primul trimestrual anului 2010. Pagina de Facebook a fost lansată în lunafebruarie, iar la sfârşitul lunii aprilie eram deja şi pe Twitter.Principalele motive pentru care am intrat în social media au fostdorinţa de a discuta cu utilizatorii noştri şi de a-i aduce pe câtmai mulţi în comunitatea Nokia", a declarat pentru ZF RăzvanPetrescu, Country Manager al Nokia România. Interacţiunea companieicu utilizatorii este gestionată pe Facebook de agenţia de PR DCCommunication, iar pe Twitter de agenţia de onlineWunderman.

Nokia a ajuns la 23.500 de fani pe Facebook,iar mesajele de pe Twitter ale companiei sunt urmărite de peste1.200 de utilizatori. Petrescu nu a oferit detalii în legătură cubugetul alocat reţelelor sociale.

Nokia i-a chemat pe utilizatorii de peFacebook şi Twitter şi la întâlniri în magazinele Nokia, spunePetrescu. "I-am invitat pe fanii şi follower-ii noştri din onlineîn offline, la Nokia Care Center, pentru a participa laevenimentele DemoDay, unde au testat cele mai recente terminale şiau discutat cu specialiştii Nokia România." Mai multe companiilocale au început să-şi deschidă anul trecut pagini pe Facebookpentru a-şi promova produsele şi interacţiona cuutilizatorii.

Rivalii de la Samsung România au, spreexemplu, 5.707 fani pe Facebook, iar cei de la HTC România - 3.238.Reţeaua Facebook are în prezent peste 2,4 milioane de utilizatoripe piaţa locală, iar Twitter aproximativ30.000.

Un concurs desfăşurat la nivel global de Nokiapentru producătorii de soft pentru telefoanele mobile cu platformacompaniei (denumită Symbian) a fost deschis şi pentru companiilelocale. Competiţia a fost câştigată de firma clujeanăArobs.

Pentru a promova magazinul online al Nokia -denumit Ovi, din care românii pot cumpăra soft online cu cardul saudescărca aplicaţii gratuite - compania a redecorat una dintre celemai aglomerate staţii de metrou din Bucureşti - Piaţa Victoriei.Spre deosebire de Microsoft şi Blackberry, Nokia şi Apple le permitromânilor să cumpere soft cu cardul din magazinele loronline.

"Proiectul a fost implementat de două dintreagenţiile cu care Nokia România colaborează - Cohn and Jansen JWT(fosta Scala JWT) şi Carat România", a spus Petrescu. ManagerulNokia România nu a oferit nici în acest caz detalii despre bugetulalocat proiectului.

"A fost primul proiect de acest genimplementat de Nokia în România şi a avut impact." Nokia, cel maimare producător de telefoane mobile din lume şi lider autoritar alpieţei locale de profil, cu o cotă estimată la 50%, şi-a întăritanul trecut eforturile de promovare pe piaţa locală atât în rândulutilizatorilor, cât şi în cel al producătorilor locali desoftware.

Nokia are şi o fabrică în România, în judeţ ulCluj, unde compania finlandeză are peste 3.000 de angajaţi. Dupădeschiderea fabricii din România businessul companiei a explodat,ajungând la mai mult de un miliard de euro în anul 2009, conformdatelor de la Ministerul Finanţelor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO