Mediafax.biz Exclusiv

Eximtur a înregistrat în primele nouă luni o cifră de afaceri de 114,6 mil. lei, în creştere cu 18%

Autor: Liviu Iancu

25.10.2011, 15:24 86

Astfel, activitatea de rezervare-vânzare de bilete de avion şi business travel a însumat 55,5 milioane de lei (aproximativ 13 milioane de euro), în creştere cu 33% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2010 şi a reprezentat peste 48% din cifra de afaceri a firmei.

Numărul de clienţi ai pentru acest segment a fost de 53.149 în primele nouă luni, cu o valoare medie a vânzărilor pe client de 1.148 lei (267 de euro).

Încasările din vânzarea de servicii şi pachete pe destinaţii externe au crescut cu 28%, la 36,4 milioane de lei (circa 8,47 milioane euro) şi reprezintă peste 31% din cifra totală de afaceri. Numărul de turişti pentru destinaţii externe care au călătorit cu Eximtur în primele nouă luni a fost de 25.763, iar valoarea medie a pachetului pe turist a fost de 1.393 lei (324 euro).

Turismul în România cu turişti români a scăzut cu 16%, aducând firmei încasări de 21,5 milioane de lei (aproximativ 5 milioane de euro). Numărul turiştilor care au ales vacanţele interne s-a apropiat de 53.000 în primele nouă luni.

"Scăderea duratei vacanţelor pentru destinaţii interne, concurenţa destinaţiilor externe şi dispariţia din piaţă a tichetelor de vacanţă şi a subvenţiilor acordate salariaţilor români pentru concedii în România au dus la o scădere a interesului pentru vacanţe interne şi la o valoare medie a pachetului turistic de numai 417 lei pe turist (aproximativ 97 de euro)", a declarat agenţiei MEDIAFAX Lucia Morariu, preşedintele Eximtur.

Pe primul loc în topul destinaţiilor externe alese de turiştii care au călătorit cu Eximtur în primele nouă luni se află Turcia, cu 4.477 turişti, urmată de Bulgaria, cu 3.997 turişti, Grecia (3.694 turişti) şi Spania (2.513 turişti).

"Segmentul de ticketing şi business-travel a înregistrat în anul 2011 cea mai puternică creştere, pe fondul consolidării bugetelor de călătorii ale principalelor corporaţii şi datorită câştigării de noi clienţi corporate îndeosebi în locaţiile noastre din Bucureşti, Sibiu, Timişoara şi Cluj Napoca. Dacă perioada octombrie-decembrie nu va fi afectată de semnale proaste în economie şi dacă mesajele politice vor fi realist-optimiste, apreciem că vom reveni la rezultatele anului 2008", a mai spus Morariu.

Eximtru deţine 14 agenţii proprii şi două în regim de franciză, şi a aocupat anul trecut locul doi în opul agenţiilor de turism din România din punct de vedere al cifrei de afaceri (115,7 milioane de lei), după Happy Tour (143,4 milioane de lei), dar înaintea Perfect Tour (87,3 milioane de lei), Accent Travel (63,4 milioane de lei) şi Marshal Turism (53,4 milioane de lei).

Primele 100 de agenţii de turism româneşti au însumat anul trecut afaceri de peste 2 miliarde de lei, în scădere faţă de valoarea de 2,3 miliarde înregistrată în anul 2009.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO