Mediafax.biz Exclusiv

Flanco: Retailul electroIT va ajunge la 1,2 mld. €, însă este departe de maximul din 2008

Flanco: Retailul electroIT va ajunge la 1,2 mld. €, însă este departe de maximul din 2008

Autor: Cristina Rosca

25.01.2012, 19:11 175

"Pe piaţa retailului electro-IT primele semne pozitive au apărut încă din 2011, când acesta a crescut până la nivelul de circa 1,1 mld euro, cu 7-10% mai mult faţă de nivelul de aproximativ un miliard de euro înregistrat în 2010. Motorul de creştere a fost reprezentat în special de sectoarele IT şi electronice, în special televizoare", explică Olteanu.

"Piaţa va continua creşterea timid şi în 2012, până undeva la nivelul de 1,25 mld euro".

Cel mai mare jucător din retailul electroIT este grupul Altex, urmat de Domo şi Flanco.

El mai spune că întreaga piaţă va creşte, însă, potrivit estimărilor Flanco, o creştere accentuată va putea fi observată pe piaţa televizoarelor LED şi LCD, respective televizoarele 3D, în condiţiile în care gradul lor de penetrare este unul încă scăzut, iar preţurile devin tot mai accesibile pentru populaţia cu nivel mediu, chiar şi mai scăzut al veniturilor.

De asemenea, o evoluţie pozitivă vor cunoaşte şi segmentele IT (notebook-uri, netbook-uri, tablete care vin puternic din spate) şi telecom (smartphone-uri).

Olteanu explică însă faptul că creşterea consumului de produse electroIT este corelată cu investiţiile în infrastructura de profil, precum şi cu evoluţia veniturilor populaţiei.

Actualul context economic european, adaugă el, nu permite estimări optimiste privind o creştere semnificativă a pieţei decât pe termen mediu şi lung, odată cu reluarea creşterii consumului, prin încurajarea creditării.

Totuşi, chiar şi în acest context Flanco şi-a bugetat pentru anul curent afaceri în creştere cu aproape 30% comparativ cu 2011, când businessul retailerului s-a situat în jurul valorii de 110 mil. euro, potrivit lui Olteanu.

"Nu am finalizat bugetul pentru acest an, însă ne-am propus să obţinem o cifră de afaceri de 140 mil. euro."

Dacă estimările Flanco se adeveresc, anul viitor va deveni cel mai bun din istoria companiei, în condiţiile în care până acum, în cel mai bun an, 2003, compania a obţinut afaceri de 117 mil. euro, potrivit unor informaţii mai vechi furnizate de Olteanu.

Al doilea cel mai bun an pentru companie a fost 2008, când afacerile s-au situat la circa 110 milioane de euro.

După aceea, businessul a scăzut puternic, astfel încât la finalul lui 2009 cifra de afaceri scăzuse la aproape jumătate.

În acelaşi an, în decembrie, retailerul a intrat în insolvenţă după ce a acumulat datorii de 60 mil. euro.

În 2010, anul în care compania a fost preluată în proporţie de 60% de grupul Asesoft, deţinut de Sebastian Ghiţă şi Iulian Stanciu, businessul a revenit pe un trend ascendent.

Băncile creditoare ING, UniCredit Ţiriac Bank şi BRD, care au păstrat la momentul respectiv un pachet de 40%, au căutat un investitor care să poată aduce cel puţin 14 mil. euro în companie pentru a stinge datoriile garantate ale reţelei şi pentru a-i susţine creşterea vânzărilor.

Anul trecut Asesoft Web a devenit acţionarul majoritar al Flanco, cu 99,9% din acţiuni, un pachet de sub 1% aflându-se în posesia lui Adrian Olteanu, directorul executiv al retailerului.

Compania are în plan şi să continue cu deschiderile de noi magazine, plan început anul trecut când compania a inaugurat 14 unităţi noi, ajungând la o reţea de 77 de magazine.

"Credem că la finalul lui 2012 vom avea o reţea de 82- 83 de unităţi. Nu este însă o cifră fixă, deoarece dacă apar oportunităţi am putea creşte numărul de deschideri. Spre exemplu, în 2011 am deschis cu patru magazine mai mult decât plănuiserăm."

Olteanu mai spune că are deja semnate patru contracte de magazine ce urmează a fi deschise în primul trimestru. El nu dă însă alte detalii cu privire la acestea.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO