Mediafax.biz Exclusiv

Industria berii este astăzi o investiţie pentru viitor, nu pentru profitul de astăzi, crede şeful Bergenbier

Autor: Ioana David

10.02.2011, 14:16 19

Industriaberii şi-a continuat declinul în 2010, iar potrivit estimărilorfirmelor de cercetare şi ale jucătorilor din industrie, scădereaeste de aproximativ 5-10%.

"Nu măaştept ca 2011 să fie un an substanţial mai bun decât 2010. Cred căse cuvine să fim prudenţi, mai cu seamă pentru că a existat undeclin în mentalul consumatorilor şi asta influenţează foartemult.Până laurmă, berea este şi o băutură de impuls", a spus Ghyka.

Şeful Bergenbier subliniază că se observă otranziţie a consumului de la mărcile premium cătremărcile populare (mainstream), iar dinspre acestea către mărcileeconomice.

El se declară rezervat şi în ceea ce priveşte evoluţiaconsumului pe termen mediu şi spune că niciodată nu se va maiatinge tiparul de consum al anului 2008, cel mai bun dineconomie.

"Per ansamblu, ca şi cifră de consum totală ar putea reveniîn 2012, poate în 2013.Luat pesegmente, românul nu va mai consuma la fel. Nu îşi va mai schimbamaşina la doi ani, nu îşi va mai lua un imobil sperând să vândămâine cu 30% profit.Economiaeste dinamică, este cu totul alta" , este de părereGhyka.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO