Mediafax.biz Exclusiv

Ion Alexandru Ţiriac: Piaţa auto depinde de revenirea investiţiilor străine, dar rata de creştere nu va mai depăşi 20% pe an

Autor: Bogdan Alecu

12.01.2012, 14:03 151

O creştere mai susţinută a vânzărilor de maşini va avea loc din momentul în care şi numărul investiţiilor străine va creşte în România, dar şi atunci vom vedea un avans anual de cel mult 20%, în condiţiile în care situaţia dintre anii 2003-2007 cu creşteri şi de 40-50% nu se va mai repeta , spune el.

Piaţa autovehiculelor a scăzut progresiv din anul 2008, când au fost vândute 324.080 de unităţi, în scădere cu aproape 12%, iar în 2009 a fost înregistrat un declin de 54%, la 147.962 de unităţi. În 2010, vânzările de auto s-au redus cu 19%, la 119.417 unităţi. Anul trecut, numărul autoturismelor noi înmatriculate a scăzut cu 13,5%, la 81.709 unităţi.

În ceea ce priveşte pachetele de acţiuni deţinute la Metro Cash & Carry, UniCredit Ţiriac Bank sau la compania de asigurări Allianz Ţiriac, acestea nu sunt de vânzare şi nu se doreşte ieşirea din acţionariat decât în anumite situaţii.

"Atât timp cât relaţia cu partenerii este bună şi credem în piaţa din România, nu avem niciun motiv să ne retragem dintr-un business. Dacă însă ni se oferă un preţ foarte bun sau decidem să investim în alte sectoare cu un randament mai bun şi avem o problemă de cash, atunci da, ar exista şansa să ne gândim să ne retragem dintr-un business, dar în acest moment nu avem în plan să vindem vreun pachet de acţiuni", a subliniat Ion Alexandru Ţiriac.

Fostul tenismen Ion Ţiriac are afaceri în industria auto, imobiliare, transport aerian, dar deţine participaţii importante şi la companii din retail sau servicii financiare. Ţiriac Holdings a rulat anul trecut afaceri cuprinse între 400 şi 600 mil. euro, conform calculelor ZF, cel mai important business fiind cel din auto, urmat de imobiliare, cel aviatic şi cel financiar.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO