Mediafax.biz Exclusiv

Isaac Sheps, cel care a construit brandul Tuborg în România acum 10 ani, revine cu sfaturi către berari: Mergeţi în pub-uri

Isaac Sheps, cel care a construit brandul Tuborg în România acum 10 ani, revine cu sfaturi către berari: Mergeţi în pub-uri

Autor: Ioana David

17.05.2011, 18:13 266

"Studiile de piaţă sunt foarte importante,nu se poate fără ele, însă reprezintă date statistice. Dacă vrei săînţelegi piaţa trebuie să mergi şi să discuţi cu oamenii. Tot ce sespune despre un brand este percepţie", a afirmat Sheps.

Managerul a fost preşedinteleîmbuteliatorului local al Tuborg şi Carlsberg timp de cinci anipână în 2004, pentru ca apoi să preia operaţiunile Carlsberg dinBulgaria, iar ulterior a condus filiala din Serbia şi a fost şişeful regiunii care include şapte state.

În prezent el este CEO al Carlsberg UK,acolo unde se fac 40% din vânzările Carlsberg în lume, dar este şimembru al consiliul de administraţie al URBB (United RomaniaBreweries Bereprod - îmbute liatorul Tuborg şiCarlsberg).

Născut în Banat şi vorbind perfectromâneşte, Sheps a remarcat faptul că piaţa locală s-a schimbatprofund faţă de perioada în care a preluat conducerea companieiromâneşti.

"Piaţa este mult mai mare acum(comparativ cu sfârşitul anilor '90 - n.red.), dar s-a schimbatstructura jucătorilor. Acum 11 ani erau mai mulţi producători micicare fie au fost cumpăraţi, fie s-au închis. S-au schimbat şiclienţii, sunt mult mai multe reţele de magazine. Însă piaţa nu aatins nivelul de dezvoltare din Danemarca, spre exemplu", a maispus Sheps.

Având experienţa mai multorstate, el îşi aminteşte că în România "era mai uşor să schimbilucruri, oamenii erau mai deschişi", dar era şi mai simplu săgăsească persoanele potrivite. Comparaţia viza celelalte state încare a lucrat. Sheps estimează că pentru un brand de bere noulansat pe piaţă, investiţia în lansare este mai mare în primii doiani decât veniturile realizate.

Întâlnirea cu presa la care Shepsa participat, împreună cu Hezy Ovadia, actualul preşedinte al URBBşi Doron Zilberstein, vicepreşedinte de marketing, a avut loc cuprilejul relansării brandului Carlsberg în România. Compania danezăa relansat brandul peste tot în lume, iar în România proiectul s-aridicat la circa 2 mil. euro.

Relansarea a presupus schimbareaetichetelor, pentru care scrisul este acum vertical şi se foloseşteîntr-o mai mare măsură simbolul coroanei daneze, dar şi schimbareamesajului pe care compania îl foloseşte în reclame. Brandul are şinoi spoturi.

Carlsberg este un brand de beresuperpremium şi concurează pe acest segment de piaţă cu Heineken,Stella Artois şi Peroni.

Întrebat de ce a fost nevoie deaceastă relansare, Isaac Sheps a explicat că brandul de bere esteunul puternic însă vânzările internaţionale totale nu reflectauacest lucru şi că procesul de repoziţionare a fost unulîndelungat.

Berea Carlsberg a fost lansată pepiaţa locală în 2001 şi este produsă în fabrica în care URBB ainvestit de la zero situată în comuna Pantelimon (judeţul Ilfov).Berea Carlsberg este produsă încă din 1847, compania fiind fondatăde către J.C.Jacobsen la 24 de ani.

URBB are în portofoliu şi Skol,Holsten şi importuri precum Guinness şi Kilkenny, dar şi băuturilerăcoritoare Orangina şi Granini, precum şi apa Bilbor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO