Mediafax.biz Exclusiv

JW Marriott: Revine cererea pentru cazare la cinci stele

Autor: Mirabela Tiron

19.01.2011, 18:03 32

Având în vederesituaţia camerelor de hotel, ce nu necesită renovarea imediată,managementul hotelului a decis amânarea proiectului de renovare acamerelor. Această decizie a venit şi pe fondul revenirii cereriidin partea grupurilor şi clienţilor individuali", a declarat MedaVasiliu, directorul de marketing şi de vânzări al hotelului decinci stele JW Marriott.

Hotelul nu a comunicat deocamdatărezultatele financiare pe anul trecut.

Vasiliu a mai precizat că pentrua nu se refuza clienţii care doresc să organizeze evenimente înhotel, cererea pentru sălile de conferinţe fiind mai mare decâtanul trecut, s-au amânat şi proiectele de renovare ale celor zecesăli de evenimente. "Estimăm pentru anul acesta o uşoară creştere agradului de ocupare, cu aproape 5%, faţă de nivelul de anul trecut,pe fondul revenirii pieţelor europene şi internaţionale, care nefurnizează clienţii de business, în principal." Acţionariihotelului de cinci stele din Bucureşti, în care lucrau 320 deoameni anul trecut, au investit 1,2 milioane de euro înmodernizarea spaţiului Vienna Cafe de la etajul unu al hotelului,dar şi a sălii de evenimente Grand Ballroom, proiecte iniţiate laînceputul lui 2009 şi finalizate anul trecut.

Tot anul trecut au fost începuteşi lucrările de modernizare ale celui mai mare restaurant, Cupola,care va deveni un restaurant specializat în fripturi în urma uneiinvestiţii de 1 milion de euro. Oficialii hotelului au transmis căîncă nu s-a stabilit data la care vor debuta celelalte proiecte deinvestiţii în renovare, anunţate în 2010.

JW Marriott din Bucureşti, careface parte din lanţul american Marriott International, estecontrolat de Societatea Companiilor Hoteliere Grand, la care deţinepachetul majoritar de acţiuni compania austriacă Bau HoldingStrabag.

În 2009, compania pe care esteînregistrat hotelul, Societatea Companiilor Hoteliere Grand, aobţinut o cifră de afaceri de 26 milioane de euro şi pierderi de13,9 milioane de euro, potrivit datelor de la RegistrulComerţului.

Pe piaţa hotelieră din Capitală,JW Marriott concurează cu unităţile de cinci steleIntercontinental, Athénée Palace Hilton, Radisson Blu, HowardJohnson, Crowne Plaza, Grand Hotel Continental, Casa Capşa, AduccoImperial Carol Parc Hotel, deţinut de familia Petre şi cu hotelulEpoque, deschis anul trecut.

Cererea cea mai mare pentruserviciile hotelurilor de cinci stele vine din partea clienţilorcorporate, care, începând cu sfârşitul anului 2008, şi-au redusbugetele de evenimente şi călătorii, ceea ce a afectat businessulhotelierilor. La sfârşitul anului trecut, Igael Porecky, directorulgeneral al hotelului JW Marriott, declara că se aşteaptă ca anul2011 să fie unul mai bun decât anul anterior şi că a bugetat ocreştere a veniturilor cu 4%- 6%, pe fondul unei reveniri acererii.

Aproape jumătate din încasărilehotelului sunt aduse de segmentul de cazare, restul fiind generatde segmentul de food & beverage, potrivit ultimelor datedisponibile.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO