Mediafax.biz Exclusiv

Nelu Iordache reorganizează Direct Aero Services: 50 de angajaţi au fost concediaţi, marketingul dispare, afacerile scad cu 90%

Nelu Iordache reorganizează Direct Aero Services: 50 de angajaţi au fost concediaţi, marketingul dispare, afacerile scad cu 90%

Autor: Mirabela Tiron

18.03.2011, 12:52 66

Compania aintrat într-un blocaj financiar după ce avioanele SAAB nu au maizburat pe curse interne pentru Blue Air (compania low-cost deţinutătot de Nelu Iordache renunţând anul trecut la toate cursele interne- n.red.)."A trebuit sărenunţăm la cei 20 de piloţi şi 15 însoţitori de bord", a declaratCătălin Popescu, directorul general al companiei Direct AeroServices.

Majoritatea piloţilor erau din Spania,Norvegia, aceştia întorcându-se în ţările lor, potrivit luiPopescu.Companiaavea anul trecut puţin peste 200 de angajaţi, potrivit directoruluigeneral, iar în prezent are în jur de 100.

Dacă 52 au fost transferaţi la low-costulBlue Air, potrivit lui Popescu, restul au fost concediaţi, adică 48de persoane, potrivit calculelor ZF.

Cele trei avioane SAAB care operau zboruripentru Blue Air vor fi transformate în avioane de cargo sau vor fivândute, acestea nefiind luate în leasing, după cum susţinePopescu.

Blue Air a demarat în august anul trecut unproces de restructurare, în urma căruia a returnat patru din cele11 aeronave pe care le opera în leasing, a renunţat la zborurileinterne şi a făcut disponibilizări.

Fără salarii de douăluni

Problemele financiare cu care s-a confruntatDirect Aero Services au dus la întârzieri la plata salariilorangajaţilor în ultimele două luni, potrivit lui Popescu.

Pe Tribunalul Bucureşti apar două dosarelegate de litigii de muncă şi unul prin care Snack Attack prinadministrator A&A Consultants solicită insolvenţa Direct AeroServices.Valoarea datoriei pe care o are de plătit compania de taxiaerian nu este făcută publică.

Anul acesta, Direct Aero Servicesa desfiinţat departamentul de marketing şi de vânzări, iarangajaţii au fost concediaţi. "Nu se mai justifica existenţa unuidepartament de marketing şi de vânzări din moment ce activitateacompaniei s-a restrâns."

Mai mult, 27 de mecanici au fost transferaţila Blue Air, iar 25 de angajaţi au plecat la noua firmă decatering, potrivit lui Popescu.

Compania cunoscută în special pentruzborurile de tip taxi aerian a obţinut în 2009 o cifră de afaceride 536 milioane de lei (127,6 mil. euro) şi un profit de 16milioane de lei (3,8 milioane euro), potrivit datelor de laRegistrul Comerţului.Începând însă cu anul trecut, divizia de catering a fosttransferată pe firma Infra Group. Oficialii companiei nu autransmis de ce s-a luat această decizie.

Mutări cu impact înbusiness

Direct Aero Services este osocietate comercială cu capital integral românesc, înfiinţată înluna martie 2007, care oferă servicii de transport aerian, serviciituristice printr-o agenţie de turism, servicii de închiriere demaşini.

Nelu Iordache, proprietarulconstructorului Romstrade şi al operatorului low-cost Blue Air,deţine 90% din acţiunile Direct Aero Services, în timp ce CătălinPopescu, directorul general al companiei, deţine 10% din acţiuni,potrivit reprezentanţ ilor firmei.

"Anul trecut compania (DirectAero Services- n.red) a avut o cifră de afaceri estimată la 45 demilioane de lei (10,7 mil. euro)", a declarat Popescu.

În 2010, înainte de mutareadiviziei de catering, oficialii companiei susţineau că Direct AeroServices va finaliza cu afaceri în creştere cu 40%, până la aproape748 de milioane de lei (187 mil. euro).

La începutul acestui an, companiaDirect Aero Services şi-a mutat sediul din Bucureşti în Giurgiu, laRegistrul Comerţului figurând ca radiată.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO