Mediafax.biz Exclusiv

Parcot, Yahoo!: Ne-am putea dubla cota de piaţă în România

Parcot, Yahoo!: Ne-am putea dubla cota de piaţă în România

Autor: Adrian Seceleanu

06.07.2011, 19:21 305

România este a doua ţară din lume, după Taiwan, din punctul devedere al audienţei pe care o au serviciile Yahoo! şi singura de peglob în care şeful guvernului a oferit drept adresă de contact ocăsuţă de e-mail Yahoo! însă această audienţă "uriaşă" şiîncrederea "record" de care se bucură compania americană pe planlocal nu se reflectă încă şi în veniturile obţinute, a declaratîntr-un interviu pentru ZF Christophe Parcot, vicepreş e dintepentru vânzări pentru Europa, Orientul Mijlociu şi Africa alYahoo!.

"Cota noastră de piaţă este mai mică decâtar trebui să fie din punctul de vedere al publicităţii. Avem oaudienţă uriaşă, conducem piaţa din acest punct de vedere, darpentru că nu am investit în trecut în conţinut şi servicii localenu am transformat această audienţă în cota de piaţă pe care ar fitrebuit să o avem", a declarat Parcot.

Spre exemplu, aplicaţia demesagerie instantanee a Yahoo! are lunar în România apro ximativşase milioane de clienţi unici, iar portalul de e-mail aproximativcinci milioane.

"Dacă ne uităm la audienţa noastră, Româniaeste a doua mare piaţă a Yahoo! la nivel global.Peste 90% dintre utilizatorii români deinternet folosesc lunar serviciile Yahoo!. Doar în Taiwan este oaudienţă mai mare, de 95%", a declarat Parcot.

După ce a lansat un portal în limba românăîn luna martie, printr-un parteneriat cu furnizori locali deconţinut, compania americană va deveni şi mai agresivă pe planlocalprin adăugarea de conţinut local şi noi servicii, pentru a-şimări cota de piaţă, spune reprezentantul Yahoo!.

"Nu pot dezvălui planurile noastre acum, darmotivul pentru care sunt în Bucureşti este să stabilim planurile peanul acesta şi anul viitor.România ar trebui să fie un mare contributor pentrucreşterea noastră anul viitor.Chiar dacă cifrele sunt acum încă relativ mici, dacă leputem dubla atunci România ar putea ajunge la 10% din creştereanoastră anul viitor.Aceasta face din România pentru Yahoo o piaţă importantă,strategică. Valoarea absolută a pieţei din România este mică, dareste suficient de mare astfel încât dacă ai o parte importantă dinpiaţă - ceea ce ar trebui să avem, şi dacă reuşeşti să o şidublezi, atunci devine importantă pentru regiunea EMEA", a precizatParcot.

Lansarea yahoo.ro în luna martie a adusYahoo! o creştere de 30% a utilizatorilor unici ai companiei, aspus Parcot, fără a menţiona cifre absolute, dar precizând că acestefort va continua.

"Vrem să îmbogăţim conţinutul depe portalul local al Yahoo. Am văzut că există o reacţie pozitivă autilizatorilor după parteneriatele semnate cu marii furnizorilocali de conţinut. Reacţia utilizatorilor a fost pesteaşteptări".

Pentru a-şi mări veniturile de pe piaţa locală,Yahoo! se bazează şi pe lansarea unui nou format de publicitate,care le permite companiilor să insereze reclame "full page" pepagina de logare în serviciul de poştă electronică alYahoo!.

"În trecut ceea ce vedeai era o mare pagină albă.Ne-am gândit că este un spaţiu irosit şi atunci le-am oferitcompaniilor oportunitatea de a avea o pagină completă depublicitate. Am lansat acest format în regiune, şi inclusiv înRomânia foarte de curând şi deja avem clienţi pe acest segment.Este un exemplu de inovaţie pe piaţă, care le oferă brandurilorposibilitatea de a nu avea doar campanii bazate pe răspuns, peclick. Google este excelent pe căutare, dar poziţionarea noastrăeste că le putem da marketerilor unelte pe care nu le poate oferinimeni altcineva. În România avem clienţi din sectorul auto,financiar, FMCG - bunuri de larg consum, telecom."

Este o discrepanţă majoră întrecât stau românii pe net şi cât sunt bugetele de marketingonline

În altă ordine de idei, oficialul Yahoo! a spus căfirma americană îşi va intensifica eforturile de promovare în faţacompaniilor locale a publicităţii pe internet în condiţiile încare, spune Parcot, există o discrepanţă majoră între timpulpetrecut de români pe internet şi bugetele de promovare care mergspre online.

"Vrem să ajutăm marketerii să se simtă conformatabilcând iau bani din alte medii precum TV-ul şi îi pun online. Motivulpentru care trebuie să facă acest lucru este acela că oameniipetrec din ce în ce mai mult timp în faţa calculatorului. În Europacel puţin 20% din timpul alocat consumului de media este petrecutonline, iar în cazul tinerilor timpul creşte la 25-30%. Dar dacă neuităm la cota bugetelor cheltuite pentru marketingul pe internet,probabil că acestea reprezintă în România doar câteva procente dinvaloarea totală a pieţei. Este o discrepanţă majoră. Suntem aicipentru a ajuta oamenii de marketing să înţeleagă că poate nucheltuie banii acolo unde sunt consumatorii. Trebuie ca ei să fieîncrezători în a face acest pas. Au motive să se teamă,într-adevăr, este o lume nouă care se mişcă foarte repede, şi nueste la fel de controlată ca un ecran TV sau un outdoor. De aceeaavem un rol important de jucat pentru că Yahoo! este un brand deîncredere în România".

Potrivit studiului Media Fact Book realizat deInitiative Media, în 2010 piaţa locală de publicitate (TV, radio,print, outdoor, online) a avut o valoare de 316 mil. euro din care26 mil. euro (aproximativ 8%) au fost direcţionate către internet.În acest piaţa totală de publicitate ar urma să scadă din nou, la306 mil. euro, în timp ce internetul ar urma să crească la 34 mil.euro, potrivit aceleiaşi surse.

Mizează pe venituri maimari în acest an

Compania americană mizează, de altfel, la o creşterea veniturilor din România în acest an, a spus Parcot. "Ne aşteptămla venituri mai mari în acest an în România. Am avut creştere chiardacă nu am investit foarte mult pe această piaţă până acum astfelcă avem o responsabilitate de a aduce pe această piaţă mai multconţinut relevant. Dacă facem acest lucru, şi am început deja să ofacem, ar trebui să ne accelerăm creşterea. Pe de altă parte existăşi dinamica pieţei iar din câte am înţeles piaţa a fost lovită înanii trecuţi şi nu creşte foarte repede acum, tinde să stagneze.Noi creştem însă semnificativ pentru că eu cred că atunci cândpiaţa este dificilă şi oamenii sunt atenţi la banii lor, atunci eitind să meragă spre jucători de încredere şi eu sper că suntem unuldintre ei".

Singurul indicator în ceea ce priveşte businessulYahoo! în România îl reprezintă cifra de afaceri a companiei MediaCafé, reprezentantul exclusiv al companiei americane pe piaţalocală pentru vânzarea de reclamă în reţeaua Yahoo!. În 2009, MediaCafé a avut un business de 1,82 mil. euro.

În ceea ce priveşte activitatea Media Café, Parcot adeclarat că firma românească nu este responsabilă de cota de piaţă"sub potenţial" a Yahoo!. "Situaţia a fost dificilă pentru MediaCafe pentru că noi nu am avut mereu conţinut relevant, iar româniifoloseau mai mult yahoo.com, pentru că nu exista altceva. Nici nuaveam foarte multe formate creative de publicitate. Am schimbatînsă toate aceste lucruri".

Despre adresa de e-mail emilboc09@yahoo.com:"Este un dar din rai,este cel mai bun lucru la care poţi spera"

Vorbind despre audienţa "uriaşă" de care se bucurăYahoo! pe piaţa din România, Parcot a adus în discuţie dreptargument şi faptul că primul ministru al României, Emil Bocfoloseşte o adresă de e-mail de la Yahoo! pentru a comunica cucetăţenii.

"Ştim că brandul este foarte respectat pe piaţa dinRomânia: mi s-a spus că până şi primul ministru al României aoferit publicului o adresă de e-mail de la Yahoo! pentru a ficontactat. Aşa ceva nu s-a întâmplat niciodată niciunde în lume", aspus Parcot. În luna mai a acestui an premierul Boc şi-a prezentatpublic adresa de e-mail (emilboc09@yahoo.com), pe care adeclarat că o utilizează pentru comunicări de "interespublic".

Pentru un om de vânzări un asemenea gest făcut deprimul ministru e ca "un dar din rai", a spus Parcot. "România estesingura piaţă din lume unde premierul a oferit o adresă de e-mailde la Yahoo! pentru a fi contactat. Este cel mai bun lucru la carepoţi spera: arată cât de respectat şi de încredere este acest brandîn România. Noi nu am făcut nimic pentru acest lucru: a fost un dardin rai!".

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO