Mediafax.biz Exclusiv

Piaţa tabletelor ajunge anul viitor la peste 240 mil. lei, de trei ori mai mult decât în 2011

Piaţa tabletelor ajunge anul viitor la peste 240 mil. lei, de trei ori mai mult decât în 2011

Autor: Bogdan Alecu

18.12.2011, 18:57 207

Asus România, subsidiara locală a producătorului taiwanez din industria IT&C, estimează vânzări de aproximativ 5.000 de tablete în acest an, în condiţiile în care primul model Asus Transformer a fost lansat în luna iulie pe piaţă.

Compania vizează o creştere la cel puţin 25.000 de tablete anul viitor, care vor reprezenta 10% din cifra de afaceri, în creştere de la 4% în acest an.

"Piaţa tabletelor ajunge în acest an la aproximativ 40.000 de unităţi, iar anul următor deja se vorbeşte de o piaţă de două sau de trei ori mai mare din care noi vizăm 25% cotă de piaţă", a spus Ciprian Donciu, directorul de vânzări al Asus România.

În prezent compania comercializează pe piaţa locală patru modele de tablete, trei cu sisteme de operare Google Android - Transformer, Slider (cu tastatură încorporată) şi noul Transformer Prime, prima tabletă cu procesor quad-core şi Slate cu sistem de operare Windows 7.

"Asus a intrat mai târziu pe segmentul tabletelor faţă de Apple, care a fost prezent cu iPad2 de la începutul anului chiar şi pe piaţa «gri», în timp ce noi am venit la sfârşitul lui iulie. Din acest motiv, prima creştere se va datora faptului că vom vinde întreg anul. În al doilea rând gama, vorbim de patru produse, nu de unul singur, cu un set de caracteristici diferite", a spus Donciu.

Din vânzările de tablete de anul viitor ale Asus, noua Transformer Prime va deţine între 10 şi 15% din vânzări, având în vedere că preţul său este de aproximativ 2.700 de lei, acesta incluzând dockingul cu tastatură şi baterie şi o memorie internă de 32 Gb.

În prezent liderul segmentului de tablete este Apple cu iPad2, care potrivit celor de la Asus deţine o cotă de piaţă de aproximativ 30-40%.

Printre cei care s-au afişat în public cu iPad se numără şi premierul Emil Boc.

Vânzările de tablete nu le vor influenţa pe cele de netbookuri în condiţiile în care primele sunt cu 40% mai scumpe, conform celor de la Asus, care vor deţine şi anul viitor în portofoliu atât netbookuri, cât şi tablete.

Netbookul este un laptop cu o autonomie mai mare, o putere de procesare ceva mai mică, un cost mai redus şi o diagonală mai mică, de 10-12 inchi care are ca atu principal portabilitatea şi autonomia. Tableta vine cu touchscreen şi un cost mai ridicat.

"La Asus preţul mediu al unui netbook este de 1.299 de lei, pe când la tablete este de aproximativ 2.000 de lei dacă luăm în calcul atât tableta, cât şi dockingul cu baterie suplimentară şi card reader", a declarat Donciu.

Spre comparaţie, un Apple iPad2 16 Gb WiFi are un preţ de aproximativ 2.100 de lei.

Asus România estimează pentru acest an afaceri de aproximativ 50 mil. euro, în avans cu 35 % faţă de anul anterior. Creşterea din acest an va fi susţinută atât de vânzările de notebookuri, care vor înregistra cifre de aproape 100.000 de unităţi, cu 20% mai mult decât în 2010, cât şi de tablete şi desktopuri.

"Anul trecut am avut o creştere a cifrei de afaceri de 15%, anul acesta de peste 35%, iar trendul ascendent va continua şi anul viitor. Asus momentan se regăseşte pe primele poziţii în ceea ce priveş te vânzările de portabile. În aceste condiţii estimăm o creştere la fel de accelerată mai ales că portofoliul s-a extins prin adăugarea tabletelor", a spus directorul de vânzări al Asus.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels