Mediafax.biz Exclusiv

Rio-Bucovina afirmă că va trece pragul de 25 milioane de euro

Rio-Bucovina afirmă că va trece pragul de 25 milioane de euro

Autor: Ioana David

16.06.2011, 19:24 251

"În 2010Rio-Bucovina a încheiat anul cu o cifră de afaceri de 85 demilioane de lei (20,2 mil. euro - n.red.), în creştere cu circa 4%faţă de anul precedent şi înregistrând un profit de 14% încondiţiile în care în 2009 încheiase anul pe breakeven", a spusCamelia Hoinărescu, director de marketing alRio-Bucovina.

Compania are în portofoliu branduri precumBucovina (apă minerală plată şi carbogazoasă), La Vitta şi Malibu(apă de masă, băuturi răcoritoare), Bon Ton (apă tonică), pasteleZara (pentru care este distribuitor) şi sucurile naturale defruncte Becker's Bester (distribuitor). Anul trecut, compania aînceput distribuţia brandului de paste Zara, intrând astfel pe opiaţă domintă de branduri româneşti.

Rio-Bucovina are o fabrică de îmbuteliere laVatra Dornei pentru Bucovina şi o fabrică la Timişoara pentrubăuturi răcoritoare carbogazoase, apă de masă, apătonică.

"Privind comparativ anul trecut şi anulacesta, pe primele patru luni am obţinut o creştere a cifrei deafaceri de 40%", a mai spus Camelia Hoinărescu.

În 2010 compania a înregistrat un profit netde 12 mil. lei (2,9 mil. euro), în timp ce pentru 2011 şi-a bugetat5 mil. lei (1,2 mil. euro).

Rio-Bucovina are 484 de angajaţi,iar în 2011 şi-a propus să ajungă la 500 de oameni.

Hoinărescu afirmă că piaţa de apăs-a conservat în perioada de criză, dar că a existat o tendinţă deorientare către produsele mai ieftine.

"Pe piaţa de apă se poate observao stagnare a consumului de apă îmbuteliată faţă de anultrecut.Populaţia care s-a obişnuit să consume apă îmbuteliată vaconsuma în continuare. Tipul consumului s-a modificat în rândulcategoriei, consumatorul orientându-se către variante de apeîmbuteliate mai ieftine", a spus directorul de marketing alRio-Bucovina.

Ea estimează că piaţa de apă estede circa 10 milioane de hectolitri, ceea ce în valoare înseamnă 1,4mld. lei (333 mil. euro) şi că nu va înregistra creştere anulacesta.

"Rio-Bucovina a înregistrat anultrecut o cotă de piaţă de 6,5% (conform datelor firmelor decercetare de piaţă - n.red.), iar pe toată categoria de apă,incluzând şi apa de masă, o cotă de 7,3%. Anul acesta ne dorim săînregistrăm pe apă o creştere de 1,5-2 puncte procentuale la cotade piaţă", a mai spus Camelia Hoinărescu.

Compania este deţinută de omul deafaceri de origine siriană Ahmad Khatab.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO