Mediafax.biz Exclusiv

Romtelecom va continua să investească în drepturi TV, anunţă grecii de la OTE

Romtelecom va continua să investească în drepturi TV, anunţă grecii de la OTE

Autor: Adrian Seceleanu

22.12.2010, 17:40 18

Perspectivele macroeconomice pentru Româniarămân dificile şi pentru anul 2011, la fel şi climatulcompetiţional, au declarat într-o întâlnire cu analişti şiinvestitori directorii grupului elen OTE, care deţin în Româniacompaniile Romtelecom, Cosmote, Germanos şi Zapp - un business depeste 1,3 mld. euro pe an.

"Perspectivele macroeconomice pentru Româniarămân, să fim sinceri, dificile şi pentru anul 2011. Adăugând laacest lucru şi climatul competiţional, putem spune că situaţ iarămâne una plină de provocări", a declarat Kevin Copp, directorexecutiv al OTE, răspunzând unei întrebări venite de la un analistal băncii de investiţii Morgan Stanley.

Romtelecom a înregistrat pierderi operaţionale de 13,9 mil. euro în trimestrul trei din acest an, iarveniturile au scăzut cu 6,5%, la 181,5 mil. euro, pe fondulmăsurilor de austeritate şi al creşteriişomajului.

Numărul liniilor de telefonie fixă operate decompanie a scăzut cu 6,3% în perioada 1 octombrie 2009 - 30septembrie 2010, la 2,632 milioane. Pe de altă parte compania aanunţat creşteri ale numărului de clienţi pe internet şiteleviziune, care au compensat parţial scăderea de pe principalulbusiness, telefonia fixă.

Baza de abonaţi a crescut pe serviciile deinternet de la 764.708 la 947.379 (plus 23,9%) şi pe cele deteleviziune (prin satelit şi net) de la 831.043 la 1,003 milioane.Datele privind clienţii pentru serviciile TV şi internet includ şirezultatele companiei de cablu NextGen, ceea ce explică avansulputernic al numărului de clienţi.

Romtelecom are peste un milion de clienţi peTV

În acest context, Romtelecom a depăşit astfelpentru prima dată pragul de un milion de clienţi pe serviciile deteleviziune.

"Marjele de profit din noile servicii sunt maimici decât cele din telefonia fixă", a spus Copp. Rezultatelefinanciare ale Romtelecom au fost influenţate şi de costurile maimari înregistrate de companie odată cu lansarea propriilor posturiTV cu profil sportiv.

Întrebat de reprezentantul Morgan Stanley dacăRomtelecom va înregistra în fiecare an acelaşi nivel al costurilorcu drepturile TV, Copp a spus doar că operatorul va continua săinvestească în conţinut. "E greu de spus dacă aceste costuri cudrepturile TV vor fi recurente. Este clar însă că vom continua săachiziţionăm drepturi de difuzare." Posturile Dolce Sport, deţinutede Romtelecom, difuzează competiţii precum Liga Campionilor UEFA,Liga a doua de fotbal din România sau meciuri din campionateinternaţ ionale de fotbal, rugbi şibaschet.

Com pania a lansat şi posturi TV defilme.

La finele lunii septembrie, Romtelecom avea ocotă de piaţă de 39% pe piaţa de servicii TV prin satelit, de 28%pe piaţa de servicii de internet de mare viteză prin linii fixe şide 58% pe telefonia fixă, potrivit datelor OTE. Cota de piaţă estecalculată din punctul de vedere al numărului de clienţi şi esteestimată de OTE.

Una dintre priorităţile OTE pentru companiilesale din România în 2011 este întărirea colaborării dintreoperatorii Romtelecom şi Cosmote, a spus Copp. "Cred că unul dintreobiectivele-cheie pentru 2001 este ca Romtelecom şi Cosmote săexploreze mai profund modalităţi de a colabora mai bine.Cele douăcompanii trebuie să abordeze coordonat piaţa. Este un obiectiv pecare suntem foarte concentraţi", a declaratCopp.

Cosmote, numărul trei pe piaţa locală detelefonie mobilă, a înregistrat în trimestrul al III-lea venituritotale de 117,5 mil. euro, în creştere cu 8,5% faţă de anulprecedent. Veniturile din servicii au crescut cu 3,4% în trimestrulal III-lea, iar profitul operaţional (EBITDA) a fost de 23,3 mil.euro, în creştere cu 12% faţă de anulprecedent.

Întrebat dacă marja de profit operaţional aCosmote România, de 20% din venituri în trimestrul al III-lea,poate fi susţinută pe termen lung, Michael Tsamaz - directorulexecutiv al OTE - a spus că "obiectivul companiei este să menţinăşi să îşi îmbună tă ţească rezultatele financiare", adăugând însăcă nu poate face estimări pe termen lung.

"Atingerea obiectivelor de către CosmoteRomânia depinde de mai mulţi factori, printre care şi evoluţiaeconomiei", a spus Tsamaz.

"Cosmote a făcut progrese inclusiv ca urmare aachiziţiei Zapp şi a integrării operaţ iunilor operatorului, care adecurs conform planurilor", a declarat KevinCopp.

"Pe piaţa de telefonie mobilă a existat omişcare pe piaţă spre cartelele prepay, iar Cosmote a câştigat dinaceastă tendinţă, inclusiv din punctul de vedere alprofitabilităţii."

Creştere a venitului mediu pe utilizator laCosmote

Venitul mediu pe utilizator (ARPU) al Cosmotepentru al treilea trimestru din 2010 a crescut cu 6%, până la 4,56euro, comparativ cu 4,29 euro în al doilea trimestru din 2010.Operatorul a avut venituri de 317,2 mil. euro şi un profit EBITDA(înainte de dobânzi, impozitare, depreciere şi amortizare) de 57,1milioane de euro în primele nouă luni din 2009. Pe de altă parte,profitul operaţ ional (EBITDA) a coborât cu 14,8%, la 48,6 mil.euro.

În altă ordine de idei, Tsamaz a mai declaratcă grupul OTE va urmări, în Grecia, o eficientizare a operaţiunilorde retail, printro mai bună coordonare între reţelele de magazineale OTE, Cosmote şi Germanos.

Şeful OTE nu a făcut referiri la operaţiunisimilare şi pe alte pieţe unde grupul OTE este prezent, însă omişcare similară pe piaţa din România, unde şi Romtelecom şiCosmote şi Germanos au reţele de magazine, nu ar fi osurpriză.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO