Mediafax.biz Exclusiv

Şeful P&G e optimist. Vede creştere economică din primăvară

Şeful P&G e optimist. Vede creştere economică din primăvară

Autor: Cristina Rosca

23.11.2010, 23:48 23

"Pentru anul următor noi estimăm oîmbunătăţire a climatului economic naţional şi credem că ProdusulIntern Brut va creşte începând cu sezonul primăvară - vară. În ceeace priveşte P&G, noi credem că vom continua să creştem într-unritm mai alert decât economia", a declarat Marinidis, care conduceoperaţiunile din România de la 1 iulie2009.

Şeful P&G refuză să ofere cifre legate dedinamica vânzărilor din acest an până la publicarea dateloroficiale, la începutul anului viitor, dar spune că în 2010 companiaşi-a atins ţintele stabilite în proiectul debuget.

Cu toate acestea, în ultimii doi ani afacerileProcter & Gamble la nivel local au intrat pe un trenddescendent, pe fondul scăderii consumului. Compania a realizatvânzări de 280 mil. euro în România pe 2009, în declin cu 11% faţăde anul anterior, însă businessul raportat de fabrica din Timişoaraaproape s-a dublat în acest interval datorită demarării producţieide detergenţi de vase Fairy.

Despre măsurile de austeritate adoptate deGuvernul României, printre care reducerea salariilor bugetarilor,disponibilizările din sectorul de stat şi majorarea TVA cu cincipuncte procentuale - toate cu impact direct în consum, directorulgeneral al P&G spune că nu doreşte să comenteze. "Tot ce potspune este că atât timp cât aceste măsuri sunt transparente şianunţate din timp, pentru a ni se da şansa să ne organizăm, nu avemnimic împotriva lor." Măsurile de austeritate din România, precummajorarea TVA, au fost anunţate şi implementate în decurs de doarcâteva zile, decizii care au luat pe nepregătite majoritateacompaniilor locale.

În prezent Marinidis consideră că există pieţepe care vânzările nu se pot duce mai jos, pentru că sunt câtevasectoare în care achiziţiile ţin de evoluţia familiilor, deeducaţie şi nu de contextul economic generalnefavorabil.

"Oamenii nu mai cumpără detergent manual, ciautomat, nu mai cumpără doar şampon, ci şi balsam şi mască",explică şeful P&G.

El se aşteaptă la creşterea consumului şi înluna decembrie a acestui an faţă de aceeaşi perioadă din 2009, însăspune că această creştere "nu este suficient de importantă pentru ainfluenţa în mod semnificativ afacerile uneicompanii".

Plin de oficiali

Dacă la evenimentul de inaugurare a fabriciide la Urlaţi a fost prezent preşedintele Traian Băsescu, laevenimentul organizat ieri de P&G la Timişoara au participatMark Gitenstein, ambasadorul SUA în România, Constantin Ostaficiuc,preşedintele Consiliului Judeţean Timiş, Gheorghe Ciuhandu,primarul Timişoarei, şi Mircea Băcală, prefectul deTimiş.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO