Mediafax.biz Exclusiv

Topul celor mai mari restaurante: McDonald’s Dristor, Caru’ cu Bere şi IKEA sunt pe podium

Topul celor mai mari restaurante: McDonald’s Dristor, Caru’ cu Bere şi IKEA sunt pe podium

Autor: Cristina Rosca

16.08.2011, 19:09 733

McDonald's din Dristor ar putea fi restaurantul cu cele mai mari vânzări din această reţea şi din Bucureşti, veniturile sale fiind de 4-5 milioane de euro, con form unor surse din piaţă.

Foarte aproape de acesta ca încasări se găseşte şi restaurantul McDonald's de la parterul magazinului Unirea Shopping Center, primul deschis de companie în 1995, şi "stindardul" lanţului american, potrivit unor surse din piaţă. Reprezentanţ ii companiei nu au răspuns până la închiderea ediţiei solicitării ZF privind cel mai bun restaurant al reţelei ca vânzări şi rezultatele acestuia.

În urmă cu câteva luni însă, Daniel Boaje, directorul geneal al McDonald's România, declara în cadrul unui interviu acordat ZF că restaurantul de la Unirea se numără printre cele mai bune restaurante ale lanţului, datorită zonei puternice şi faptului că are clienţi loiali.El nu preciza însă care este cel mai bun restaurant dintre cele 63 ale McDonald's în România.

În total, McDonald's a avut anul trecut pe piaţa locală 140.000 de clienţi pe zi, care au lăsat într-unul dintre restaurantele lanţului circa 8 - 9 lei (2 euro), potrivit calculelor ZF.Calculele au la bază numărul de clienţi furnizat de oficialii companiei şi o estimare a ZF privind cifra de afaceri situată în jurul a 100 mil. euro.

Românii au mâncat 2,5 mil. chifteluţe la IKEA

În ceea ce priveşte restaurantul IKEA, acesta a avut în anul fiscal 2010 (care a început la 1 septembrie 2009 şi s-a terminat la 31 august 2010) venituri de 3,9 mil. euro, în scădere de la circa 4,5 mil. euro în anul anterior.

Veniturile restaurantului au fost calculate pornind de la ponderea pe care restaurantul o are în totalul vânzărilor IKEA în România, de 5%.

Reprezentanţii companiei au confimat pentru ZF faptul că ponderea restaurantului a rămas la 5%, la fel ca în anul fiscal 2009, însă veniturile acestuia au scăzut, în condiţiile în care vânzările retailerului au scăzut de la aproape 90 mil. euro la aproape 78 mil. euro.

Într-un comunicat de presă din 2009, compania anunţa că majoritatea vizitatorilor magazinului IKEA servesc masa la restaurant, unde s-au vândut circa 2,5 mil. chifteluţ e suedeze, cel mai bine vândut fel de mâncare comercializat la acest restaurant.

Numărul de chifteluţe a rămas constant şi în anul fiscal 2010, aceasta fiind singura cifră pe care reprezentanţii Ikea au anunţat-o în comunicat referitor la acest restaurant. Niciunul dintre comunicate nu precizează numărul de clienţi ai restaurantului.

"Ultima dată când am mers la IKEA cred că am dat vreo 50 de lei pe chifteluţe, cartofi prăjiţi cu mozarella, prăjiură Almond, salată şi suc nelimitat.A mai fost un fel de mâncare pe care nu mi-l amintesc acum", spune Alexandra (27 de ani) din Bucureşti.

Tradiţia duce Caru' cu Bere în top

În competiţia pentru cel mai bun restaurant din Capitală intră şi Caru' cu Bere, care are în spate o istorie de peste un secol.

Rămas unul dintre puţinele restaurante cu tradiţie din România, cunoscut atât de localnici, cât şi de turişti, Caru' cu Bere este plin în fiecare seară.

"Vânzările de la Caru' cu Bere au stagnat în prima parte din 2011, şi acest lucru din cauza lucrărilor de reabilitare a infrastructurii din centrul vechi. Deşi restaurantul este plin în fiecare seară, din cauza lucrărilor din centrul istoric am fost nevoiţi să renunţăm la o terasă de 150 de locuri, şi acest lucru se simte", spune Dragoş Petrescu, acţionarul Trotter Prim, companie care administrează Caru' cu Bere.Anul trecut vânzările restaurantului s-au situat pe un trend ascendent, potrivit lui Petrescu.El mai spune că la Caru' cu Bere nu s-a simţit criza. Anul trecut restaurantul a avut încasări de 4-5 mil. euro.

Deşi acest restaurant nu a resimţit criza financiară, celelalte restaurante de pe piaţă au fost afectate, în condiţiile în care românii au renunţat la a mai mânca în oraş din dorinţa de a economisi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO