Mediafax.biz Exclusiv

Veşti bune pentru cimentişti: Holcim şi Lafarge şi-au majorat vânzările cu 5-7%

Veşti bune pentru cimentişti: Holcim şi Lafarge şi-au majorat vânzările cu 5-7%

Autor: Andreea Neferu

29.02.2012, 20:07 178

Vânzările locale de ciment şi clincher ale elveţienilor de la Holcim au crescut în volum cu 7,3% anul trecut, în timp ce preţul cimentului a înregistrat un declin de circa 1,4%, se arată în raportul publicat miercuri de grup. Lafarge a prezentat rezultatele săptămâna trecută.

"România,BulgariaşiSerbiaau investit în proiecte de infrastructură - în special rutieră -, dar pe partea de construcţii rezidenţiale revenirea a fost greu de sesizat. În Europa, în ciuda unei situaţii dificile pe piaţa spaniolă, vânzările în volum au crescut cu 0,5 milioane de tone sau 1,9%, în special datorită evoluţiilor din Franţa, România şi Rusia", se arată în raportul companiei.

Pe de altă parte, vânzările de ciment ale grupului francez Lafarge pe piaţa locală au înregistrat anul trecut un avans de 5,5% în volum, pe fondul lucrărilor nonrezidenţiale şi de infrastructură, potrivit raportului pe 2011 al companiei.

În ciuda acestei creşteri, profiturile Lafarge au scăzut din cauza ajustării preţurilor şi a creşterii costurilor pentru achiziţia de cocs de petrol (produs derivat din petrol - n.red.).

Companii cu manageri noi

Ambii producători de ciment şi-au schimbat în ultimul an directorii generali la nivel local: dacă în cazul Holcim elveţianul Daniel Bach i-a luat locul lui Markus Wirth în aprilie anul trecut, la Lafarge franţuzoaica Sonia Artinian l-a înlocuit de la începutul acestui an pe Philippe Questiaux.

Producătorii de ciment se numără printre cei mai profitabili jucători de pe piaţa locală, având chiar şi în perioada de criză marje de până la 20-30%. Cu toate acestea, veniturile lor s-au înjumătăţit în 2010 comparativ cu 2008.

Holcim România, cea mai importantă subsidiară a elveţienilor de pe piaţa locală, a avut în 2010 afaceri de 196,4 milioane de euro, fiind liderul pieţei de ciment din punctul de vedere al dimensiunii businessului.

În 2008, compania înregistra venituri de peste 372 de milioane de euro. Holcim deţine în România două fabrici de ciment, la Aleşd şi Câmpulung, o staţie de măcinare la Turda, 19 staţii ecologice de preparare a betoanelor, cinci staţii de agregare şi un terminal de ciment în Bucureşti.

Pe de altă parte, Lafarge Ciment, principala firmă prin care grupul francez Lafarge desfăşoară activităţi în România, a înregistrat în 2010 o cifră de afaceri de 183,3 milioane de euro, ocupând poziţia a treia în clasamentul celor mai mari producători de ciment de pe piaţa locală după Holcim şi Carpatcement.

Businessul din 2010 al francezilor se apropie ca valoare de nivelul profitului net din anul 2008, de circa 164 mil. euro, când afacerile erau duble, de circa 370 mil. euro.

Francezii deţin în prezent două fabrici de ciment la Hoghiz (Braşov) şi Medgidia, precum şi o staţie de măcinare la Târgu-Jiu, capacitatea totală a acestora ridicându-se la 4,5 milioane de tone.

Pe piaţa locală, Lafarge şi Holcim concurează pe piaţa cimentului cu germanii de la Heidelbergcement, care nu au anunţat încă niciun rezultat pentru anul precedent.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels


AFACERI DE LA ZERO