Opinii

Opinie Bogdan Alecu: Cum a primit pasajul Basarab primii şoferi

Opinie Bogdan Alecu: Cum a primit pasajul Basarab primii şoferi

Autor: Bogdan Alecu

19.06.2011, 23:35 2368

Pasajul Basarab a fost inaugurat ieri, la ora 6 dimineaţa,atunci când primele maşini au avut ocazia să traverseze pasajulBasarab.

La ora 11.00 dimineaţa ieri, deja pasajul era plin deautomobile pe ambele sensuri de mers, între Bulevardul Iuliu Maniu,pe unde se face intrarea pe şos. Grozăveşti şi b-dul NicolaeTitulescu.

Pasajul a fost inaugurat cu fanfare şi defilări sâmbătă, darnumai pentru pietoni. Peste tot erau încă vizibile drapeleleSpaniei, Italiei (cele două firme care au construit pasajul suntdin Spania şi Italia), dar şi cel al României, alături de emblemaBucureştiului. Spre deosebire de alte pasaje inaugurate în Capitalăîn ultimii ani, pasajul Basarab arăta "finalizat" încă din primazi. Niciun muncitor nu mai era prezent pe pod, iar toate spaţiileverzi erau deja amenajate cu flori şi gazon. La pasajul Băneasa,spre exemplu, o lucrare de o amploare mult mai mică, muncitorii aulucrat în continuare la finisare chiar dacă în jurul lor dejacirculau automobile.

Principala "utilitate" a pasajului o reprezintă "legarea"vestului Capitalei de nord şi est. Dacă înainte drumul dinspreb-dul Iuliu Maniu şi Piaţa Victoriei dura cel puţin 30 de minute,în cazul în care traficul nu era prea aglomerat pe podul Grant,acum acelaşi drum se realizează în cel mult cinci minute, traseulcontinuând prin pasajul de la Piaţa Victoriei spre b-dul Iancu deHunedoara şi şos. Ştefan cel Mare.

Spre deosebire de podul Grant, construit iniţial în 1910 şirefăcut complet în anii '70, pasajul Basarab dispune de toatesoluţiile moderne întâlnite în Europa de Vest. Una dintre aceste"soluţii" o reprezintă benzile speciale pentru ieşirea de pe podsau cele pentru acceleraţie la intrare. Cu toate că la prima vedereaceste "îmbunătăţiri" par minore, pe podul Grant de multe ori esteo adevărată provocare să intri, în condiţiile în care trebuie sădai prioritate unor maşini care de obicei vin spre tine cu peste70-80 km/h.

Calitatea asfaltului dinspre şi pe podul pasajului este cu multpeste media Bucureştiului, acesta atenuând zgomotul la rulare şifiind de culoare închisă - ceea ce va permite topirea mai rapidă agheţii şi zăpezii iarna.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO