Politică

Boagiu negociază cu Bechtel "normalitatea preţurilor" la Autostrada Transilvania

Boagiu negociază cu Bechtel "normalitatea preţurilor" la Autostrada Transilvania
15.07.2011, 16:17 2220

Ministrul Transporturilor, AncaBoagiu, a declarat, vineri, că ministerul este în negocieri cuBechtel pentru ca Autostrada Transilvania "să intre într-onormalitate a preţurilor", Boagiu arătându-se deranjată că şefulDRDP Cluj "are mâncărici pe limbă" şi a făcut declaraţii pe acestsubiect.

Prezentă în judeţul Arad pentru ainspecta şantierul autostrăzii Arad-Timişoara şi reabilitarea DN 79Arad-Oradea, Anca Boagiu a fost întrebată de jurnalişti desprestadiul negocierilor cu Bechtel, afirmând că sunt în desfăşurare şivizează obţinerea unor preţuri mai mici, transmite corespondentulMEDIAFAX.

"Sunt în desfăşurare negocierile.Poziţia ministerului este fermă, noi nu avem altceva de făcut decâtsă negociem acest contract astfel încât să intre într-o normalitatea preţurilor", a spus Anca Boagiu.

Ea s-a arătat deranjată că şefulDirecţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Cluj a făcutdeclaraţii publice pe acest subiect.

"Avem un subaltern care zileletrecute avea mâncărici pe limbă şi povestea el aşa, public, deşi nuprea îl vedem pe la minister. Va trebui să răspundă în faţaconducerii ministerului cum îşi permite să vorbească public desprelucruri la care nu a participat. E şeful DRDP Cluj, care trebuia săîşi ţină gura pentru că habar nu are ce vorbeşte", a spusBoagiu.

Deputatul PDL Petru Călian asusţinut, joi, într-o conferinţă de presă, renegociereacontractului cu compania americană Bechtel, astfel încât preţulpentru continuarea lucrărilor la Autostrada Transilvania (A3) săfie redus, iar tronsonul Gilău - Nădăşel din judeţul Cluj să poatăfi finalizat în vara anului viitor.

Directorul Direcţiei Regionale deDrumuri şi Poduri (DRDP) Cluj, Ion Pantelimon, a declarat, larândul său, în aceeaşi conferinţă de presă, că pentru deblocareaimpasului în ceea ce priveşte oprirea lucrărilor la AutostradaTransilvania ar trebui ca statul român să îşi achite datoriile faţăde Bechtel, în sumă de 112 milioane de euro, iar Bechtel să îşireconsidere cheltuielile indirecte.

"Din punctul de vedere alprogramului anual pentru 2011 - 2012, acesta ar avea ca şicomponente tronsonul Gilău - Nădăşel, din judeţul Cluj, de 8,5kilometri, şi finalizarea tronsonului 3 C, din judeţul Bihor, înlungime de 63,7 kilometri. Din punctul de vedere al negocierilor cuBechtel, acestea sunt spre finalizare, cu cedări din partea Bechtelîn privinţa reducerii preţului", a afirmat Pantelimon.

Premierul nu a putut avansa o datăpentru reînceperea lucrărilor la Autostrada Transilvania, precizândcă acest lucru trebuie lăsat pe seama specialiştilor.

Proiectul de construcţie aAutostrăzii Transilvania, pe traseul Braşov-Borş, a început în2004, în baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde de euroacordat Bechtel. Lucrările au fost întrerupte la jumătatea anului2005, când autorităţile au început reanalizarea contractelorîncheiate de guvernarea precedentă. Ca urmare a sistăriilucrărilor, termenul de finalizare a autostrăzii, stabilit iniţialpentru anul 2012, a fost prelungit cu un an.

Lucrările la AutostradaTransilvania au fost întrerupte la începutul anului 2011, după cecompania americană Bechtel, constructorul autostrăzii, a iniţiatprocedura de concediere colectivă a peste 700 deangajaţi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO