Politică

DNA critica publicarea referatului in cazul lui Nastase

23.06.2008, 19:20 15

Directia Nationala Anticoruptie (DNA) sustine ca publicarea pe site-ul Camerei Deputatilor a referatului procurorilor anticoruptie privind dosarul fostului premier Adrian Nastase este de natura sa ingreuneze semnificativ ancheta. "Directia Nationala Anticoruptie subliniaza ca publicarea unor date privind lucrarile dosarului nr. 114/P/2007 este de natura sa ingreuneze semnificativ ancheta penala desfasurata in cauza, cu atat mai mult, cu cat dosarul cu care a fost sesizata Camera Deputatilor nu este cel care s-a aflat pe rolul Inaltei Curti de Casatie si Justitie", se arata intr-un comunicat al DNA de la finele saptamanii. Totodata, DNA apreciaza ca prin publicarea pe pagina de internet a acestui referat, Camera Deputatilor a incalcat caracterul confidential al anchetei in pofida raspunsului primit, la propria solicitare, din partea Consiliului Superior al Magistraturii in legatura cu o speta similara. Potrivit DNA, referatul, impreuna cu o copie a intregului dosar, reprezinta documentele in baza carora DNA a sesizat Camera Deputatilor pentru a cere urmarirea penala fata de Adrian Nastase. Camera Deputatilor a postat pe site referatul procurorilor in cazul Zambaccian, din care rezulta ca fostul premier Adrian Nastase are in imobil un buncar format din doua incaperi, iar la etajul patru al cladirii detine un birou acoperit de o cupola piramidala, cu rol de luminator, scrie Gandul. Procurorul general al Romaniei, Codruta Kovesi, a declarat, referindu-se la publicarea pe site-ul Camerei a referatului DNA in cazul Zambaccian, ca activitatea de urmarire penala este "eminamente" nepublica, iar eventualele consecinte pot fi evaluate doar de procurorul de caz. Pe site-ul Camerei a fost publicat la finele saptamanii si referatul DNA in cazul lui Miron Mitrea. Secretarul general al Camerei Deputatilor a dispus o ancheta interna pentru a analiza modul in care raportul Comisiei juridice la care au fost atasate sesizarea si referatul DNA privindu-l pe deputatul PSD Adrian Nastase a ajuns in sectiunea "Caseta deputatului" de pe site-ul institutiei.