Politică

IPP: PSD-PC a cheltuit 305.832 de euro pe publicitate in sapte zile de campanie, PNL - 296.070 EURO si PD-L -180.873 euro

12.11.2008, 20:24 17

Alianta PSD-PC a cheltuit 305.832 de euro cu publicitatea electorala in mass-media in prima saptamana de campanie, urmata de PNL, cu 296.070 euro si de PD-L, cu 180.873 de euro, toate aceste formatiuni alocand aproximativ 50% din bani pentru presa scrisa si 50% pentru audio-vizual, a informat ieri Institutul pentru Politici Publice (IPP).

"Cheltuielile partidelor politice cu publicitatea in mass-media centrale: prima saptamana - aproape 800.000 de euro. Dupa primele 7 de zile de campanie, Institutul pentru Politici Publice (IPP) a centralizat toate informatiile privind cheltuielile partidelor politice cu publicitatea electorala in presa scrisa si spoturile electorale din audio-vizual. Pentru prima saptamana, analiza arata ca alianta PSD - PC a cheltuit 305.832 de euro, PNL 296.070 de euro si PD-L 180.873 de euro", potrivit unei informari a Institutului pentru Politici Publice. Conform documentului citat, PSD a cheltuit, in perioada mentionata, 157.344 de euro pentru publicitatea in presa scrisa si 148.488 pentru TV, PNL - 152.972 de euro pentru presa scrisa si 143.098 de euro pentru TV si PD-L - 105.070 de euro pentru presa scrisa si 75.803 euro pentru TV.
IPP remarca faptul ca revenirea legala prin care se permite partidelor sa difuzeze spoturi electorale face ca aproape 50% din bugetul partidelor alocat publicitatii in mass-media sa se indrepte catre aceasta optiune in detrimentul presei scrise.
IPP anunta ca va prezenta periodic pe durata campaniei rapoarte privind publicitatea electorala in presa centrala, dar si locala atat la nivel de partide, dar si defalcat pe candidati, cu ajutorul unei companii specializate in monitorizarea publicitatii - Alfa Cont.
"Sumele monitorizate reprezinta investitiile brute. Calculul investitiilor brute in publicitate se face conform tarifelor de lista (rate-card) furnizate de publicatii, cuprinzand si eventualele tarife speciale pentru publicitatea electorala. Nu este luat in calcul nici un discount, barter etc. Toate preturile sunt exprimate in euro si includ TVA. Monitorizarea se face pe: 21 de cotidiane centrale, 119 de reviste/ publicatii periodice si 15 posturi TV si 9 posturi de radio", mai precizeaza IPP.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO