Politică

Seful BRD, "deceptionat" ca a fost convocat in ancheta Udrea

27.08.2009, 18:25 42

Presedintele BRD-Societe Generale, Patrick Gelin, a afirmat ieri, in cadrul audierii in Comisia parlamentara de ancheta privind activitatea Ministerului Turismului (MT), ca banca pe care o reprezinta nu a avut niciun beneficiu din contractul cu aceasta institutie, contributia acesteia fiind dezinteresata.

Ministerul Turismului, condus de Elena Udrea, si BRD au semnat, in aprilie, un contract prin care turismul romanesc este promovat pentru o perioada de un an prin intermediul fostilor sportivi Nadia Comaneci, Ilie Nastase si Gheorghe Hagi (care au un contract de exclusivitate bancara cu BRD). Campania ministerului se desfasoara sub sigla "Romania, land of choice".

Potrivit celor convenite, Ministerul Turismului se obliga sa promoveze marca, sigla si numele BRD. Practic, la finalul clipurilor din cadrul campaniei "Romania, land of choice" trebuia sa apara sigla BRD-Groupe Societe Generale.

Conducerea bancii a renuntat la acest lucru in prima parte a lunii august, iar sigla BRD-Groupe Societe Generale nu mai apare acum in aceste clipuri. Gelin, alaturi de mai multi directori ai bancii, a venit ieri in fata comisiei de ancheta care analizeaza contractele de sponsorizare ale Ministerului Turismului precizand ca la prima convocare de saptamana trecuta a fost in concediu si nu a putut da curs invitatiei. Gelin a mentionat ca proiectul cu Ministerul Turismului a presupus finantarea de catre banca a unor spoturi publicitare, fiind lansat, transparent, la 28 aprilie 2009.

"Contributia BRD in acest proiect a fost in intregime dezinteresata si este parte a modului in care BRD isi intelege responsabilitatea sociala. BRD nu a beneficiat in niciun fel, direct sau indirect, din participarea sa in acest proiect si este destul de clar ca, pentru BRD, a-si face publicitate in strainatate, prin intermediul unor televiziuni straine, nu ii ofera niciun fel de beneficiu", a spus Gelin in fata deputatilor.

Protocolul dintre BRD si minister prevede ca banca asigura creatia si productia spoturilor publicitare pentru campania "Romania, land of choice", valoarea acestei sponsorizari fiind de 1,9 mil. lei.

Potrivit Mediafax, Gelin si-a exprimat ieri "surprinderea si deceptia" pentru faptul ca se gaseste in fata membrilor comisiei de ancheta, dat fiind ca acest proiect, a spus el, nu aduce niciun beneficiu BRD. Directorul de comunicare din BRD, Bianca Dordea, a declarat ca, initial, se discutase ca sigla BRD sa fie prezenta pe materialul de promovare, sub titulatura "BRD, proud suporter of Romania". "Este un aspect, cred eu, indiscutabil, nu are nicio conotatie comerciala". Ea a precizat ca s-a decis ulterior indepartarea siglei BRD, pentru ca o asemenea initiativa, pe care au considerat-o de bun augur pentru Romania, a fost atat de controversata, incat banca a decis sa iasa din aceasta situatie si sa demonstreze ca nu au avut niciun interes comercial. Presedintele BRD a tinut sa precizeze, la randul sau, ca retragerea siglei din spoturile de promovare a Romaniei s-a facut in urma "susceptibilitatii publice aparute", astfel ca s-a decis ca BRD sa inlature orice mentiune cu privire la sigla sau imaginea sa din aceasta campanie.

Ministrul Elena Udrea a luat acum un an un credit de la BRD de aproape 3 mil. euro pe care l-a reesalonat in acest an.

Pe de alta parte, deputatii PSD din Comisia de ancheta privind cheltuielile de la Ministerul Turismului au sesizat Biroul Permanent si Comisia juridica in legatura cu faptul ca Elena Udrea nu s-a prezentat la audieri si au cerut sa se stabileasca daca sunt intrunite conditiile pentru a supune dezbaterii plenului inceperea urmaririi penale.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO