Prima pagina

Afacerile care cresc in urma schimbarii comportamentului

12.10.2005, 19:29 11

Apropierea de stilul occidental de viata inseamna, in primul rand, obisnuinta de a te misca mai repede. Asa incat o investitie de un milion de euro - cat reprezinta costul pentru construirea unui kilometru de autostrada - tine deja de strategia de dezvoltare a unei tari care se vrea mai dezvoltata, adica mai adaptata la civilizatia vitezei.

Paradoxul prezentului este insa ca omul modern nu are mai mult timp liber, desi si-a creat unelte care sa-i usureze nu numai deplasarea, ci si munca. In principiu, orice unealta e menita sa reduca timpul de munca; numai ca actuala civilizatie wireless si Internetul au extins de fapt intervalul de munca, iar manageri si angajati deopotriva ajung sa lucreze acasa, in avion, ziua si noaptea, ceea ce a facut ca notiunea de timp liber sa se dezintegreze, scrie saptamanalul BUSINESS Magazin in numarul care apare astazi pe piata.

"Internetul, laptop-urile, telefoanele celulare si conexiunile fara fir au modificat barierele programelor de munca. Asa se creeaza o noua cultura, in care omul este activ in fiecare ora din zi si in fiecare zi din saptamana", explica Tom Markert, Chief Marketing Officer la ACNielsen, companie care a realizat un studiu anul trecut, in 28 de tari.

De pe urma oamenilor ocupati cu servicii solicitante se nasc si infloresc afaceri: cu alimente de tip ready-meal, retele de fast food si home delivery.

Cresc, de la an la an, vanzarile de aparate electrocasnice care ne usureaza munca - masini de spalat automate, uscatoare, cuptoare cu microunde. Laptopul este una din cele mai uzuale "unelte".

Transferul rapid de date capata tot mai multa importanta. Si asta pentru ca accesul la date inseamna diferenta dintre ratarea sau semnarea unui contract important.

Au aparut si s-au inmultit agentiile de babysitting, cele care ofera servicii de curatenie acasa, apar asiguratorii care se ocupa complet de service-ul masinii. La randul lor, serviciile de catering la sediul firmelor sunt tot mai solicitate.

Pana si serviciile bancare au fost extinse la conceptul de Self Bank sau e-banking, pentru a extinde intervalul de timp in care clientii pot apela la servicii bancare.

Pe lipsa acuta de timp a oamenilor activi si-au intemeiat conceptul de afacere o multime de companii din sfera comertului si a serviciilor, scopul comun fiind acela de a-l atrage pe consumator prin economia de timp pe care i-o ofera - fie ca e vorba de usurarea alegerii unui produs, de scurtarea drumului de la momentul alegerii pana la folosirea produsului ori de diversele servicii auxiliare pentru care consumatorul ar fi fost altfel nevoit sa piarda timp suplimentar.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO