Prima pagina

Bancile au inceput cu stangul vanzarea pensiilor obligatorii

22.10.2007, 14:36 15

Cele sapte banci care s-au implicat in piata pensiilor private obligatorii (pilonul II) prin infiintarea unor companii de administrare au strans in prima luna doar 8% din numarul total de acte de aderare semnate la nivelul intregii piete, conform datelor colectate de Ziarul Financiar.
Dintre cele 17 companii de administrare care au fondurile de pensii private obligatorii autorizate de catre Comisia de Pensii Private (CSSPP), sapte au fost infiintate de banci locale, opt de catre companii de asigurare deja existente pe piata si doua de grupuri financiare care au intrat pe piata special pentru pensiile private obligatorii.
Dupa prima luna de vanzare, numarul total de acte de aderare semnate si raportate de cele sapte banci implicate pe piata a fost de aproximativ 90.000, adica 8% dintre cele peste 1.167.000 de acte de aderare raportate la nivelul pietei.
BRD Fond de Pensii este dupa prima luna compania de administrare cu cele mai multe contracte semnate dintre societatile infiintate de banci, conform informatiilor existente pe piata si centralizate de ZF. BRD a adunat un numar de 37.000 de contracte, situandu-se pe locul sapte intr-un clasament dominat autoritar de companiile de pensii ale asiguratorilor.
BCR Fond de Pensii, societatea infiintata de cea mai mare banca de pe piata, nu a comunicat numarul contractelor raportate in prima luna la solicitarea ZF.
BT Aegon, joint-venture-ul infiintat de Banca Transilvania si compania olandeza de asigurari si pensii private Aegon, se situeaza pe locul opt in clasamentul dupa numarul de semnaturi, cu aproape 25.000 de contracte semnate. Societatile de pensii infiintate de OTP si Bancpost sunt urmatoarele ce pot fi regasite in clasament, pe locurile 10 si 11.
OTP Fond de Pensii a strans in prima luna 9.500 de clienti, iar Bancpost Fond de Pensii - aproape 6.000. De asemenea, compania de pensii a MKB Romexterra a adunat in prima luna doar 134 de semnaturi, in timp ce Marfin Fond de Pensii (societate infiintata de banca Egnatia) nu a inceput in aceasta perioada fuga dupa clienti, raportand zero contracte.
De altfel, forta proprie de vanzare a celor 7 companii de pensii infiintate de banci se ridica in prezent tot la 8% din totalul agentilor autorizati, adica aproximativ 18.300 de agenti de marketing din totalul de peste 235.000. Cu alte cuvinte, bancile au mobilizat doar 8% din forta de vanzare de pe piata, reusind in prima luna sa contracteze doar 8% din numarul de clienti accesat de intreaga piata.
Marea majoritate a celor 18.300 de agenti care vand pensii pentru administratorii infiintati de banci sunt chiar angajatii bancilor respective. Practic, strategia de baza a companiilor de pensii ale bancilor este una de vanzare pasiva: clientul potential nu este urmarit si tintit in mod activ, ci este de cele mai multe ori asteptat sa ajunga la banca pentru a putea fi atras in fondul de pensii respectiv.
Spre deosebire de aceasta strategie, companiile de pensii infiintate de societatile de asigurare au mizat pe recrutarea unui numar masiv de agenti si trimiterea acestora "in teren" dupa potentialii clienti.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO