Prima pagina

Carrefour a luat in vizor zona Galati-Braila

31.05.2004, 00:00 19

Carrefour isi va intari pozitia in provincie, prin deschiderea unui hypermarket la Galati. Dupa ce au ajuns la trei hypermarketuri in Bucuresti, francezii de la Carrefour au decis sa atace si provincia.
Primul pas deja a fost facut prin inceperea proiectului de la Brasov, iar acum vine al doilea pas la Galati.
Reprezentantii Carrofour au confirmat ca au cumparat deja terenul  pe care va fi amplasat hypermarketul de la Galati.
Magazinele din Bucuresti au intre 8.500 - 10.000 de metri patrati si implica investitii de 30-40 mil.euro. Cele din provincie au o suprafata mai mica , in jurul a 8.000 de metri patrati. 
Miscarea se inscrie astfel in strategia pe care grupul francez a anuntat-o inca de la venirea sa pe piata romaneasca si care prevede deschiderea pe termen lung a 25 de magazine, atat in Bucuresti cat mai ales in provincie. Ritmul anuntat de oficialii francezi pentru urmatorii cinci ani prevedea un numar de doua hypermarketuri pe an. Anul acesta este primul care va inregistra o astfel de expansiune , primul magazin fiind deja deschis in zona Colentina din Bucuresti, iar al doilea urmand a fi gata in a doua parte a anului la Brasov.
La Galati mai sunt prezente cu magazine si alte doua grupuri internationale specializate in comert. Germanii de la Metro detin din primavara anului 2002 un magazin cash & carry, in timp ce un alt grup german, Rewe, este prezent cu un supermarket Billa. In plus, formele moderne de comert sunt reprezentate si de complexul comercial Modern Shopping Center, aflat in cadrul retelei Winmarkt, detinuta de fondul de investitii New Century Holdings.
In acest context, zona reprezentata de orasele Galati si Braila, care au impreuna peste 500.000 de locuitori, se profileaza ca unul dintre cele mai atractive puncte de atractie pentru investitorii din comertul romanesc, mai ales dupa privatizarea complexului siderurgic Sidex, care a asigurat intr-o anumita masura stoparea declinului economic din regiune.
Strategia de extindere in provincie este anuntata in prezent de tot mai multe grupuri internationale din domeniul comertului care si-au facut intrarea pe piata romaneasca prin Bucuresti. Cel mai activ din acest punct de vedere a fost grupul german Metro, care a deschis primul sau magazin in Bucuresti in anul 1996. Intre timp, grupul german, care anul acesta anticipeaza vanzari de 800 de milioane de euro, a ajuns la 20 de magazine, dintre care doar patru sunt situate in Bucuresti.
Chiar si retelele de supermarketuri, cum este cazul Mega Image au decis sa se extinda in provincie, dupa ce au realizat o acoperire satisfacatoare in Capitala. Reteaua infiintata de investitori greci si care este in prezent detinuta de grupul belgian Delhaize, opereaza 15 supermarketuri, dintre care doua sunt situate la Ploiesti si Constanta.
O parte dintre grupurile internationale de comert au decis chiar intrarea pe piata romaneasca prin deschiderea unor magazine in provincie. Selgros Cash & Carry, detinuta de grupul german Rewe, detine in prezent trei magazine in Brasov, Targu Mures si Constanta, dar a decis sa faca si pasul spre Bucuresti, unde opereaza trei magazine. La  polul celalat se afla reteaua Profi, care opereaza mai multe magazine tip discounter in zona de vest a tarii.
ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO