Prima pagina

Cinci proiecte comerciale franceze, gata de lansare

Cinci proiecte comerciale franceze, gata de lansare
15.11.2004, 00:00 16

In urma cu patru-cinci ani, proiectele comerciale de anvergura anuntate sau in dezvoltare pe piata romaneasca erau sublime, dar lipseau cu desavarsire. In prezent, an de an sunt anuntate cateva proiecte de anvergura din care cel putin unul sau doua fiind si livrate pe piata.
Dupa ce si-a facut mana cu galeriile comerciale din cadrul complexurilor Carrefour din Bucuresti si Brasov, compania de consultanta Euro Mediterranee Consulting & Trading Srl (EMCT) are in pregatire mai multe proiecte proprii de centre comerciale de anvergura localizate in Bucuresti, fiecare cu o valoare de ordinul zecilor de milioane de euro.
Cel mai aproape de a fi realizat este Baneasa Mall, un complex comercial de tip mall situat in zona de nord a Capitalei si care va implica investitii de aproximativ 35 de milioane de euro.
"Baneasa Mall este primul proiect dezvoltat prin forte proprii de EMCT. Daca galeriile comerciale au fost proiecte dezvoltate pentru clienti (grupul francez Carrefour - n. red.), Baneasa Mall este un proiect in care EMCT este si investitor", au declarat pentru ZF surse din cadrul companiei.
Potrivit acestora, terenul pentru acest proiect este "securizat" ( asigurat-n.r) , iar lucrarile de constructie vor incepe anul viitor, deschiderea fiind programata pentru anul 2006. Investitiile implicate de acest proiect vor fi asigurate, spun reprezentantii EMCT, atat din fonduri proprii ale companiei, cat si din imprumuturi, compania fiind in discutii "cu cateva grupuri bancare" pentru finantare.
Mall-ul va fi construit in apropierea drumului national 1 Bucuresti-Ploiesti, in zona Aeroportului Baneasa, iar arhitectura cladirii va fi realizata de societatea britanica Chapman Taylor.
Baneasa Mall va avea o suprafata de 105.000 de metri patrati si va cuprinde, potrivit EMCT, 150 de magazine, dar si o zona de 3.000 de metri patrati dedicata restaurantelor si una de 4.000 de metri patrati dedicata activitatilor de petrecere a timpului liber. Nu in ultimul rand, Baneasa Mall va detine o parcare de peste 2.200 de locuri si o sala de cinematografe cu 15 sali.
Din acest punct de vedere, Baneasa va deveni cel mai mare centru comercial de tip mall de pe piata romaneasca, depasind Plaza Romania (100.000 de metri patrati), un proiect de peste 45 de milioane de euro proaspat deschis de compania Anchor Grup in zona de vest a Capitalei, pe locul unui fost "circ al foamei" .
Baneasa Mall va fi prezentat de catre EMCT in cadrul Targului International al Profesionistilor Implantarilor Comerciale si Distributiei (MAPIC), unul dintre cele mai mari targuri imobiliare din lume, dedicat proiectelor comerciale disponibile pentru inchiriera sau vanzare, un eveniment anual care are loc in mod traditional la Palais des Festivals, in Cannes.
Alaturi de Baneasa Mall, promovat pentru a fi vandut la MAPIC, compania EMCT va prezenta si Sun Plaza, un proiect de centru comercial situat in zona de sud a orasului, cu o suprafata de 100.000 de metri patrati, care va fi deschis tot in anul 2006. Centrul comercial va include un hypermarket, o galerie comerciala, dar si o zona dedicata activitatilor de petrecere a timpului liber.
Parteneriatul cu grupul francez Carrefour va permite anul viitor companiei de consultanta dezvoltarea a inca doua proiecte, ambele in provincie. Ploiesti si Galati, adica cele doua orase in care Carrefour va deschide anul viitor hypermarketuri vor inseama si doua proiecte comerciale pentru EMCT. La Ploiesti, proiectul ce va fi gata in noiembrie 2005 include doar un hypermarket Carrefour si o galerie comerciala. Proiectul Siret Plaza din Galati, ce va fi deschis in toamna anului viitor, implica pe langa hypermarketul Carrefour si galeria comerciala si un magazin de bricolaj.
Investitia pentru un centru comercial Carrefour in privincie este situata in general la 20-25 de milioane de euro, compania franceza anuntand un plan de 20-25 de centre comerciale ce urmeaza a fi deschise in Bucuresti si celelalte orase mari din Romania in urmatorii ani.
Compania EMCT este prezenta pe piata romaneasca din anul 1995, fiind infiintata de un grup de investitori francezi si spanioli. Compania a inceput prin a realiza cercetari de piata si studii de fezabilitate, iar de la intrarea Carrefour pe piata locala a colaborat cu grupul francez in dezvoltarea proiectelor sale.
Printre clientii companiei se numara grupurile franceze Carrefour, Bricostore, Renault, dar si reteaua de magazine Media Galaxy. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO