Prima pagina

Clujul si Timisoara, pe lista scurta a Montupet

23.11.2004, 00:00 26

Compania franceza Montupet, producatoare de componente de aluminiu pentru industria auto, oscileaza intre Cluj si Timisoara ca locatii pentru viitoarea sa fabrica din Romania, proiect estimat la circa 120 de milioane de euro.
In ambele cazuri fabrica  va fi construita intr-un parc industrial: Tetarom la Cluj sau Freidorf la Timisoara, au declarat surse apropiate companiei.
O delegatie a Montupet se afla zilele acestea la Cluj, urmand ca, la inceputul lunii viitoare, reprezentantii firmei franceze sa se deplaseze si la Timisoara, au mai spus sursele citate.
Delegatia companiei franceze s-a intalnit deja cu reprezentantii a zece companii, potentiali furnizori de materie prima si echipamente de constructii, precum si cu furnizorii locali de utilitati.
"Maine (astazi - n.r.) urmeaza ca oficialii Montupet sa mai aiba intalniri cu reprezentantii a altor 20 de companii de constructii", a declarat Viorel Gavrea, directorul Tetarom.
El a precizat ca Montupet a solicitat un teren de 12,5 hectare, suprafata care nu mai era disponibila in parcul industrial pe care il conduce. In aceste conditii, Consiliul Judetean Cluj a identificat un teren de 14 hectare situat in apropierea aeroportului din Cluj care, prin hotarare de consiliu, a fost trecut in administrarea Tetarom.
Investitia, cea mai mare pe care Montupet o face in afara Frantei, urmeaza sa fie realizata in urmatorii cinci ani. Noua fabrica va produce componente cap-cilindru, in proportie de 60%, restul de 40% din productie fiind destinata altor componente auto (sub-ansamble frana, jenti auto, tevi esapament etc.).
Cu o cifra de afaceri de 423 de milioane de euro in 2003, grupul francez detine in prezent fabrici in Franta, Spania, Marea Britanie, Canada si Mexic. Montupet este furnizor pentru marile firme constructoare de masini din Europa (Audi, Seat, Ford, Volvo, Jaguar, Renault, Saab, Peugeot, Citroen, etc.).
Pentru extinderea activitatii in Europa de Est, reprezentantii grupului francez au avut in vedere, pe langa Romania, si tari precum Slovacia, Bulgaria si Ucraina. Dupa mai multe vizite, au ales Romania datorita existentei unei traditii in productia de componente auto, dar si pentru ca li se ofera posibilitatea colaborarii cu intreprinderi precum Altur, Alro si Alprom din Slatina.
In ultimii ani, Romania a atras un numar ridicat de producatori de piese si componente auto din vest datorita fortei de munca ieftine si calificarii bune a personalului, iar analistii apreciaza ca aceasta tendinta va continua sa se manifeste si in viitor. Aproape 20 de companii europene, americane si japoneze au investestit peste 500 de milioane de euro in deschiderea de filiale sau sectii de productie in Romania.
Timisoara, Sibiu, Cluj sunt principalele locatii alese de investitorii straini din domeniu. Cel mai prolific oras pana acum a fost Timisoara, care a atras nume precum Continental, Draexlmeier, Delphi Packard sau Dura Automotive.
De altfel, judetul Timis se situa anul trecut pe primul loc in Regiunea de Vest in ceea ce priveste investitiile straine, cu un volum atras de 400 de milioane de euro.
La randul sau, Clujul ocupa tot primul loc, dar in Regiunea Nord-Vest, cu investitii straine atrase de 221de milioane de euro.
Montupet ar fi cel de-al doilea mare proiect anuntat pentru Cluj, dupa cel al grupului german Ruwel. Acesta a decis sa faca investitii de 80 de milioane de euro intr-o fabrica ce va produce circuite integrate de inalta tehnologie pentru industria auto.
transilvania@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO