Prima pagina

Cresterea pietei auto urca afacerile Allianz-Tiriac

22.07.2004, 00:00 17



Cea mai mare companie de pe piata asigurarilor din Romania, Allianz-Tiriac, a avut afaceri de 88 milioane de euro pe primul semestru al acestui an, cu aproape 30% mai mult decat aceeasi perioada a anului trecut. Daca va pastra acelasi ritm de crestere pana la sfarsitul acestui an, compania va ajunge in 2004 la afaceri de 175 milioane de euro.



Asigurarile generale, care domina portofoliul companiei, au avut o crestere de 24%, ajungand la prime brute subscrise de 83 milioane de euro.



"La asigurari de viata, compania a vandut pe primul semestru cat tot anul anterior", a spus Cristian Constantinescu, directorul general al companiei.



Compania isi bazeaza cea mai mare parte a portofoliului pe asigurari auto. In dorinta de a depasi din punctul de vedere al cotei de piata liderul de pana acum doi ani al industriei, Asirom, Allianz-Tiriac a devenit principalul furnizor de asigurari casco din Romania, angrenandu-se puternic si in vanzarea politelor de raspundere civila auto.



Astfel, subscrierile din asigurari RCA au crescut cu 36% pe primul semestru, pana la 12,6 milioane de euro. Compania a cheltuit in promovarea pentru RCA peste 250.000 de euro anul acesta, adica jumatate din bugetul de peste 500.000 de euro programat pentru promovare si publicitate.



Aceeasi rata de crestere inalta au mai avut-o doar politele de asigurari de locuinte vandute persoanelor fizice, care insa raman la un nivel redus in portofoliul companiei: 2,8 milioane de euro prime brute subscrise pe primul semestru, adica 3,3% din asigurarile generale.



Vanzarea masiva a politelor Casco se explica prin parteneriatele cu societatile de leasing de automobile cum sunt VB Leasing, Porsche Leasing sau RCI Leasing (parte din Renault Finance). Astfel, cresterea vanzarilor de polite urmeaza avansul importurilor de masini noi in leasing. Importurile de automobile noi au fost in crestere cu 38% pe primul semestru, ajungand la 31.400. Circa 60% din masinile importate vin in leasing, astfel incat in ultimii 3 ani s-au vandut pe piata romaneasca circa 100.000 de masini din import in leasing.



Cei mai mari competitori ai companiei pe acest segment au fost in 2003, conform raportului Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor pe anul trecut, Asirom (47 mil. euro prime brute subscrise din asigurari ale mijloacelor de transport terestru), Omniasig (18 mil. euro) sau Unita (12 mil. euro). Allianz-Tiriac a avut pe acest segment prime brute subscrise de 78 milioane de euro anul trecut, adica o pondere de 37% din aceasta piata.



Compania, fondata de omul de afaceri Ion Tiriac in 1994, este controlata din 2000 de cea mai mare companie de asigurari din Germania, Allianz.



sorin.pislaru@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO