Prima pagina

De sase ori mai multi bani pe tigari decat pe mezeluri

24.07.2006, 19:39 12

Romanii au cheltuit anul trecut peste un miliard de euro pe tigari, de aproape sase ori mai mult decat au cheltuit pe mezeluri, in timp ce aproape 900 de milioane de euro au fost alocati pentru a cumpara sucuri, bere si bauturi alcoolice.
Piata tigaretelor ocupa primul loc in topul pietei bunurilor de larg consum in anul 2005, potrivit unei analize a companiei de cercetare de piata AC Nielsen. Tigarile sunt urmate in top 3 de bere si de bauturi racoritoare, piete a caror valoare a depasit anul trecut 373 de milioane de euro, respectiv 330 de milioane de euro.
"Nu e deloc surprinzator sa vedem tigarile in topul categoriilor de produse de larg consum, in conditiile in care aproximativ jumatate din populatia adulta a Romaniei este fumatoare, cu o frecventa de consum ridicata", a comentat pentru ZIARUL FINANCIAR Emanuel Sanda, country manager al AC Nilesen.
Potrivit datelor celor mai importanti producatori de pe piata locala a tigaretelor, volumele vandute in 2005 au depasit 35-36 de miliarde de tigari (adica 1,8 miliarde de pachete/an).
Cifrele de afaceri cumulate ale primilor trei producatori din industrie (Philip Morris Romania, British American Tobacco Romania si JTI Romania) au depasit anul trecut pragul de un miliard de euro.
Segmentul bauturilor (alcoolice si nealcoolice) este cel mai dinamic, cu o valoare cumulata in retail de peste 880 de milioane de euro in 2005. Patru categorii ale pietei bauturilor (berea, sucurile, apa minerala si bauturile alcoolice) sunt prezente intre primele zece categorii din piata bunurilor de larg consum.
Singura categorie de produse nealimentare prezenta in topul celor mai importante zece piete in functie de valoare in 2005 este cea a detergentilor, cu vanzari in retail de aproximativ 120 de milioane de euro.
"Categorii precum berea, cafeaua sau ciocolata au inregistrat dinamici importante in ultimii ani, insa cresterea sistematica a preturilor la tigari va intretine pozitia de lider in valoare a acestei categorii", considera Emanuel Sanda.
Analiza AC Nielsen a inclus 130 de categorii din piata bunurilor de larg consum (produse alimentare, bauturi si produse nealimentare) si a cuprins doar piata de retail. Studiul nu a inregistrat date din piata de HoReCa, in principal, din magazinele cash&carry si din locatiile de tip open market (piete).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO