Prima pagina

Directorul de operatiuni de la Carrefour, noul sef al supermarketurilor Univers'all

26.02.2004, 00:00 42



Piata romaneasca de retail a atras in ultimii ani tot mai multe grupuri interenationale. In incercarea de face fata concurentei, grupurile romanesti au gasit o modalitate de a compensa lipsa lor de experienta in acest domeniu: recrutarea unor manageri straini.



Reteaua locala de supermarketuri Univers'all, detinuta de grupul GFS are din acest an un nou director general, francezul Patrick Iffly, care din anul 2000 a fost director de operatiuni la Hiproma, compania care a adus hypermarketurile Carrefour in Romania.



"Peste tot in Europa supermarketurile tind in ultima perioada sa castige tot mai mult teren si cred ca aceeasi va fi situatia pe viitor si pe piata romaneasca. Aveam posibilitatea sa ma intorc in Franta sau sa ma duc intr-o alta tara, insa dupa ce am lucrat patru ani pe piata romaneasca am realizat ca exista un foarte mare potential aici si nu am vrut sa plec", spune Patrick Iffly, in varsta de 40 de ani, a carui intreaga cariera profesionala s-a desfasurat in domeniul comertului.



Discutiile cu Iffly au durat, potrivit lui Razvan Petrovici, directorul general al grupului GFS, "o buna perioada de timp", insa prin atragerea francezului, Petrovici spune ca a reusit sa compenseze lipsa de know-how care impiedica in general retelele romanesti sa lupte de la egal la egal cu retelele de retail internationale.



"Am lucrat in general in cadrul diverselor tipuri de hypermarketuri din Franta, de la cele mici de 4.000 de metri patrati la cele de 20.000 de metri patrati. Nu am lucrat in cadrul vreunei retele de supermarketuri, insa magazinul Univers'all este aproape ca dimensiune de hypermarketurile mici(suprafata de vanzare este in general de 3.200 de metri patrati - n.red)", adauga Iffly.



Desi nu hypermarketurile vor fi principalul concurent al Univers'all, fostul director de operatiuni al Carrefour a decis sa apropie formatul supermarketurilor Univers'all de cel in care are experienta. "Este adevarat ca cea mai mare parte a produselor pe care le vom vinde vor fi alimentare, cum este cazul tuturor retelelor de supermarketuri. Insa gama noastra va contine patru produse pentru orice categorie: un produs la cel mai mic pret, un produs lider, un produs outsider (al doilea produs din punct de vedere al vanzarilor, oferit ca alternativa la acesta - n. red) si un produs din categoria superioara", explica Iffly.



In acest fel, prin introducerea unei categorii de produse la cel mai mic pret, supermarketurile Univers'all vor intra in concurenta si cu magazinele de tip discounter, aflate la randul lor intr-o crestere sustinuta pe piata romaneasca si pe cea europeana.



Insa principalii concurenti ai Univers'all pe piata romaneasca sunt retelele internationale existente, precum Billa, detinuta de grupul german Rewe, sau Mega Image, al carei actionar majoritar este grupul Delhaize Le Lion.



"Din cate stiu, nici un alt grup international nu si-a anuntat intrarea in viitor pe segmentul de supermarketuri, si de aceea vrem sa promovam o politica de dezvoltare foarte agresiva in urmatoarea perioada", completeaza Iffly.



In prezent grupul GFS detine cinci supermarketuri Univers'all. Primele trei au fost deschise in 2002 la Sibiu, Suceava si Targu Mures, iar alte doua au fost deschise anul trecut la Iasi si Constanta. Cele cinci supermarketuri au realizat anul trecut o cifra de afaceri de 19 milioane de dolari.



"In paralel cu Univers'all vom dezvolta si o retea de magazine de proximitate, cu o suprafata de vanzare mai mica, sub brandul Uni'all", sustine noul director general al Univers'all.



Primele magazine de cartier Uni'all sunt situate la Constanta, unde grupul GFS a preluat patru locatii operate anterior de compania care detine Tomis Mall.



"Uni'all vine sa completeze portofoliul nostru de magazine, urmand a folosi in principal structura logistica existenta a supermarketurilor Univers'all", crede Razvan Petrovici, directorul general al GFS.



Grupul GFS, care desfasoara activitati in domeniul distributiei si comertului estimeaza ca va ajunge anul acesta la o cifra de afaceri de 100 de milioane dolari, fata de 70 de milioane in urma cu un an.
ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels