Prima pagina

Dupa Bucuresti, Carrefour a pus ochii si pe provincie

23.09.2003, 00:00 21



Cu doua magazine operationale si inca unul aflat in faza de constructie in Bucuresti, francezii de la Carrefour au decis sa atace si provincia. Primul hypermarket din afara Bucurestiului va fi la Brasov , acolo unde francezii au achizitionat un teren.



"Cresterea pe care o inregistram in Franta este din ce in ce mai redusa. Am decis astfel sa punem accentul pe extinderea din Romania" a declarat Jean Michel Arlaud, directorul general al Hyparlo, unul dintre francizorii Carrefour, care asigura si managementul filialei din Romania a grupului francez.



In aceste conditii, Hyparlo va incepe in scurt timp constructia celui de-al patrulea hypermarket din Romania, cel de la Brasov.



"Lucrarile de constructie vor incepe cel mai probabil intr-o luna de zile si estimam ca hypermarketul va fi deschis in toamna anului viitor" a declarat Francois Oliver, director executiv al Carrefour Romania. Potrivit acestuia, ritmul de dezvoltare de doua magazine pe an se va mentine pana cand compania va ajunge la obiectivul final pentru Romania, care este de 20 de magazine.



Daca initial oficialii Carrefour intentionau ca in provincie sa dezvolte hypermarketuri de dimensiuni mai mici, in cazul hypermarketului din Brasov suprafata va fi aproape similara cu cea a primului hypermarket deschis in Militari.



"Hypermarketul din Brasov va avea o suprafata de vanzare de peste 8.000 de metri patrati, adica cu putin sub cea pe care a avut-o la deschidere hypermarketul Carrefour Militari. Intre timp, suprafata acestuia a fost crescuta la 10.000 de metri patrati, adauga Oliver.



Primul hypermarket Carrefour din Romania a fost deschis la mijlocul anului 2001 in urma unei investitii de 35 de milioane de euro. Ulterior acesta s-a dezvoltat prin aparitia unui magazin de bricolaj Bricostore si a unui magazin de mobila Mobexpert. Pe parcursul anului viitor va fi construit un retail-park, care va duce investitia totala la 80 de milioane de euro.



Francezii vor deschide maine al doilea hypermarket din Romania, care va face parte din complexul comercial Orhideea, dezvoltat de un alt grup francez - Vinci Construction Grands Projets prin filiala sa in Romania, Soconac, companie care a identificat locatia, a facut studiile de fezabilitate si s-a ocupat de constructie.



Valoarea estimata a proiectului se ridica la 38 milioane de euro, din care 25 milioane de euro constituie hypermarketul.



Hypermarketul Carrefour Militari a realizat anul trecut vanzari de peste 100 de milioane de euro, adica duble fata de cat estimau initial reprezentantii grupului francez. In prima jumatate a acestui an vanzarile au crescut cu aproape 10% fata de anul recut, ajungand la 46 de milioane de euro.



"Nu pot spune ce vanzari anuale va realiza hypermarketul Carrefour Orhideea, insa pot spune ca pe ansamblu vanzarile noastre din Romania vor creste" a mai spus Oliver.



Al treilea hypermarket Carrefour va fi deschis in primavara anului viitor in zona Colentina din estul Bucurestiului.



De saptamana viitoare isi va face intrarea oficiala pe piata romaneasca si primul concurent pe segmentul de hypermarketuri al Carrefour, un alt grup francez, Cora, care va deschide un hypermarket de 15.000 de metri patrati, care a implicat investitii de 50 de milioane de euro. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels