Prima pagina

eMAG.ro a vandut de 77 milioane de euro anul trecut

23.01.2008, 18:52 29

eMAG.ro, cel mai mare magazin online din Romania, si-a propus pentru acest an vanzari totale de 140 - 150 de milioane de euro, dupa ce a reusit anul trecut sa atinga o valoare a vanzarilor de 77 mil. euro, dublu fata de 2006.
Prin comparatie, Altex, cel mai mare retailer de electronice si electrocasnice, estima pentru 2007 vanzari totale de 300 de milioane de euro, in timp ce Flamingo International, numarul doi pe aceasta piata, a realizat in primele 9 luni din 2007 afaceri de circa 100 de milioane de euro.
eMAG.ro a inregistrat anul trecut o cota de piata de 70% din comertul cu produse IT&C si afaceri de 76,7 milioane de euro, peste asteptarile oficialilor sai, care preconizau un volum al afacerilor de 70 - 75 de milioane de euro.
"eMAG.ro este o afacere profitabila datorita faptului ca si-a sustinut dezvoltarea prin forte proprii. Indicatorii de profit pe 2007 vor fi pozitivi pentru grupul de companii care sustin eMAG.ro", a declarat pentru ZF Radu Apostolescu, directorul diviziei brand al eMAG.ro, fara sa spuna ce profit a avut compania in 2007.
Cresterea reprezinta o noua dublare a vanzarilor, dupa ce in 2006 eMAG.ro a vandut produse IT&C in valoare de 35 de milioane de euro, iar in 2005 acestea s-au situat la circa
18 milioane de euro. Magazinul este detinut de companiile Dante International si eMAG International, controlate de Radu Apostolescu si alte persoane fizice.
Potrivit Ministerului Finantelor, cele doua companii au inregistrat impreuna in 2006 afaceri de 35 de milioane de euro si o pierdere neta de 0,45 milioane de euro.
Retailerului online estima, anterior, ca 60% dintre clientii sai sunt persoane fizice si companii mici, iar 40% sunt companiile mijlocii si mari. Magazinul online, infiintat in anul 2001, avea la inceputul anului trecut circa 150 de angajati, in prezent numarul acestora depasind 250.
Piata comertului electronic va creste in acest an pana la nivelul de 250 de milioane de euro, de peste doua ori fata de anul trecut, cand vanzarile online s-au ridicat la 115 milioane de euro, conform estimarilor oficialilor eMAG.
"Comparativ cu 2007, asteptam o dublare a pietei de retail online. Anul trecut estimam ca s-a ridicat la aproximativ 115 milioane de euro. Migrarea dinspre retailul clasic catre cel online va influenta cresterea pietei si anul acesta, iar acest proces va fi in continuare stimulat de cresterea ofertei de produse", a declarat directorul diviziei brand a eMAG.ro, Radu Apostolescu.
Apostolescu a adaugat ca pe aceasta piata vor aparea si vor creste ca importanta si alti factori, pe langa modul mai usor de realizare a comenzilor, gama larga de produse si preturi competitive.
eMAG.ro apreciaza ca, in 2008, primele cinci magazine online din Romania vor avea o pondere de peste 85% din piata.
Principala categorie de produse vandute de eMAG au fost calculatoarele personale portabile (notebook-uri), obiectivul pentru 2008 fiind atingerea unei cote de 22-25% pe acest segment.
Pe segmentul foto-video, compania estimeaza pentru acest an o cota de piata de 15%, in crestere cu trei puncte procentuale fata de 2007.
"Cele mai bine vandute produse online sunt, in acest moment, notebook-urile, aparatele foto-video, precum si monitoarele si televizoarele LCD, urmate de multifunctionale, telefoane, solutii mobile si componente PC. In 2008, cresterea cea mai mare se va inregistra in cazul notebook-urilor, urmate de telefoanele mobile, de multifunctionale si de solutii software", a aratat Apostolescu. Conform acestuia, in categoria electronicelor, cea mai mare crestere va fi inregistrata de televizoarele LCD, urmate de camerele foto si video, rame foto digitale si echipamente audio.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO