Prima pagina

Interbrew a depasit suta de milioane de euro

07.03.2005, 00:00 29

Interbrew Romania, filiala liderului mondial de pe piata berii InBev, a depasit anul trecut pragul de 100 de milioane de euro pe piata romaneasca si pragul psihologic de doua milioane de hectolitri. "Prin cifrele inregistrate in 2004 am atins doua teluri majore: rezultate bune pentru Interbrew Romania, dar si o contributie semnificativa la cresterea volumica a companiei in Europa Centrala", spune Mihai Albu, director general al Interbrew Romania. Profitul operational al companiei a crescut anul trecut cu 30 de procente fata de 2003, in timp ce cota de piata a atins 21%, conform datelor furnizate de MEMBR.


"2004 a fost anul marcilor din segmentele premium si PET. Am inregistrat cresteri in segmentul unde detinem o pozitie puternica cu Stella Artois si Beck's. Totodata, segmentul PET a cunoscut un avant important anul trecut. In 2004, volumele PET inregistrate de Interbrew au crescut cu peste 180% fata de anul precedent", spune Albu. Conform MEMRB, cota de piata a Interbrew in segmentele premium si superpremium a crescut anul trecut de la 29,7% la 37%.


"Atat Stella Artois si Beck's, cat si Bergenbier si Noroc au fost printre sursele noastre principale de crestere. Credem ca si in viitor lupta se va da pe aceleasi fronturi: PET si premium, unde probabil vor aparea noi jucatori", sustine Albu.


Piata berii a fost dominata detasat anul trecut de berea blonda, in timp ce berea la sticla a continuat sa piarda teren in fata celei la PET. "Pana acum berile speciale, cum ar fi berea neagra sau fara alcool, nu s-au dovedit a fi solutii de volum pentru piata romaneasca. Poate ca in viitor situatia se va modifica. Intr-adevar, ambalajul PET devine din ce in ce mai interesant pentru consumatori. Berea la sticla va pierde teren, sticla returnabila fiind ambalajul cel mai vulnerabil in acest moment", spune Albu.


El nu a dorit sa precizeze daca Interbrew va mai lansa pe piata in acest an noi marci. "Avem deja marci de succes in fiecare segment, asa ca nu ne ramane decat sa ne concentram in continuare eforturile pe acestea. Avem multe proiecte de marketing pentru 2005 si credem ca vom continua sa surprindem consumatorii in mod placut", afirma Albu.


Dupa un an 2004 destul de rau pentru industrie, Albu afiseaza un optimism moderat in privinta previziunilor pentru acest an. "Cred ca piata va continua sa creasca, iar daca si vremea va fi de ajutor, ne asteptam la o crestere a pietei de peste 4%. In 2005 lupta se va da pe aceleasi fronturi: pe segmentul premium si PET, unde probabil vor aparea noi jucatori", spune Albu.


Piata berii a atins anul trecut 600 de milioane de euro (14 milioane de hectolitri), in crestere usoara fata de anul precedent cand s-a oprit la 550 de milioane de euro (12,8 milioane de euro).


Piata a continuat sa fie dominata anul trecut de Brau Union, din grupul olandez Heineken, in ciuda scaderii cotei de piata. Locul doi a fost ocupat de Compania de Bere Romania (CBR) din grupul SAB Miller.


Pe locul patru a urcat vertiginos European Drinks. Locul cinci este ocupat de Tuborg Romania, care face parte din grupul danez Carlsberg - locul cinci mondial. stelian.negrea@zf.ro 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO