Prima pagina

Magazine online americane, gata sa-si incerce norocul in Romania

10.09.2004, 00:00 31

Aproximativ zece magazine online americane sunt gata sa-si incerce norocul pe piata comertului electronic din Romania, piata aflata abia la inceputurile dezvoltarii, prin intermediul firmei DotCommerce Romania, a declarat pentru Ziarul Financiar Madalin Matica, directorul pentru operatiuni europene al companiei americane DotCommerce Ltd. Boston.
?Primele si-ar putea incepe activitatea in cateva saptamani si intre acestea se numara unul din primele cinci magazine americane de echipamente electronice si electrocasnice din Statele Unite", a spus Matica, fara sa dezvaluie numele companiei respective. In urma consultarilor cu DotCommerce Romania, magazinul american a selectat un numar de aproximativ 16.000 de produse potrivite pentru specificul pietei romanesti.
DotCommerce Romania este o companie integratoare de servicii de comert electronic, unica filiala in Europa a DotCommerce Ltd. Boston. Reprezentanta romaneasca, deschisa la sfarsitul anului 2003, a facut pana in prezent investitii in echipamente, tehnologie si resurse umane in valoare de 1,8 milioane de dolari. Principalii competitori sunt GeCAD ePayment, prin site-ul sau ePayment.ro, si centrul de procesare a cardurilor Romcard, reprezentat de cateva mari banci romanesti, printre care BCR, Raiffeisen si Banca Ion Tiriac.
Serviciul ePayment al GeCAD, care ofera suport integral catre clientii companiei care doresc sa efectueze tranzactii online, este functional din luna iulie 2004. "Noi stim ca piata romaneasca are un potential urias si ca multi dintre comerciantii autohtoni sunt dornici sa-si creasca vanzarile tintind piata internationala prin intermediul Internetului", a declarat pentru ZF Razvan Prundeanu, director general al GeCAD ePayment.
Si cei de la DotCommerce ofera solutii complete pentru clientii care vor sa-si extinda afacerea pe Internet. Pe langa solutia de procesare a platilor online DotAssure, compania mai ofera si servicii de webdesign si de promovare a site-urilor. DotCommerce are aproximativ 20 de clienti in Romania si un numar aproximativ egal de reselleri, adica site-uri care accepta sa vanda produsele altor magazine in schimbul unui comision, afirma Matica. Printre clientii DotCommerce se numara Meteor Grup (industria auto), EuroGSM (comunicatii mobile), MC&CD (medii de stocare), FC Rapid (echipament sportiv), YesSmoke Elvetia (produse duty free).
?Suntem aici ca sa ramanem", a spus Matica, adaugand ca planul de afaceri intocmit impreuna cu partenerii americani se intinde pe durata a zece ani. Conform acestui plan de afaceri, DotCommerce Romania isi permite sa continue sa faca investitii fara a le amortiza inca trei - patru ani de acum inainte. ?Probabil ca vom deveni profitabili abia peste sase ani", spune directorul pentru operatiuni europene al DotCommerce Ltd. Boston. Conform lui Matica, DotCommerce Romania ar putea sa emita actiuni pentru a se lista la bursa de la Bucuresti peste patru sau cinci ani. In prezent, cifra de afaceri a filialei romanesti este undeva sub 500.000 de dolari, spun oficialii companiei.
?Deocamdata nu putem vorbi despre cote de piata, avand in vedere ca in Romania exista doar aproximativ 60 de magazine online care accepta plata online cu carduri de credit sau debit", a spus Mihai Herescu, key account manager pentru DotCommerce Romania. ?Poate peste un an situatia se va schimba, dar acum toti cei trei jucatori, inclusiv noi, suntem doar niste pionieri in piata".
Si ePayment considera concurenta foarte benefica. ?Un rival despre care stii ca sta permanent cu ochii pe tine te face sa vii intotdeauna cu solutii cat mai inventive. Din aceasta concurenta au pana la urma de castigat toti: si noi, furnizorii de solutii, si clientii nostri - comerciantii - dar mai ales utilizatorul final, cel care cumpara online", a conchis Razvan Prundeanu, de la GeCAD ePayment.



 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels