Prima pagina

Metro si-a facu planul la magazine. Ce urmeaza?

23.07.2004, 00:00 27

Metro Cash & Carry, cea mai mare retea de comert de pe piata isi va atinge in toamna acestui an planul de 20 de magazine anuntat pentru Romania la sfarsitul anilor '90. Ultimul magazin va fi deschis la Brasov, unde Metro mai detine un magazin si va implica fonduri de 15 milioane euro, ceea ce inseamna ca investitiile totale ale grupului german vor ajunge la 300 de milioane de euro.
Ramane de vazut daca cele 20 de magazine vor fi de ajuns pentru a permite grupului german sa depaseasca bariera de 1 miliard de euro vanzari anuale. Anul acesta, cifra de afaceri a retelei Metro Cash & Carry Romania ar trebui sa ajunga la 800 de milioane de euro, spun reprezentantii companiei, in crestere fata de 762 de milioane de euro anul trecut.
Este posibil insa sa se repete situatia de anul trecut cand rezultatele inregistrate pe ansamblul anului au depasit cu peste 60 de milioane euro estimarile.
"Romania este una dintre cele mai dinamice tari din cadrul Metro Cash&Carry International", sustine Delia Nica, director de relatii publice la Metro Cash & Carry Romania. Companie a ajuns in prezent sa aiba peste 5.100 de angajati.
In acest context, Metro Romania a functionat, potrivit oficialilor, si ca un centru de scolarizare profesionala.
Delia Nica spune ca multi dintre cei care au lucrat in Romania isi desfasoara in prezent activitatea in cadrul filialelor Metro Cash&Carry din Rusia, Ucraina, Vietnam, Austria, India si China.
De altfel, deschiderea in vara anului trecut a primului magazin Metro din Ucraina a beneficiat si de experienta pe care grupul german a inregistrat-o pe piata romaneasca.
Metro a intrat pe piata locala in anul 1996, fiind prima retea de cash & carry care a venit in Romania. Daca in primii ani ai activitatii compania deschidea unul sau doua magazine pe an, stabilindu-si un obiectiv de zece magazine, in ultimii ani compania si-a accentuat ritmul de dezvoltare, deschizand cate patru magazine in fiecare din ultimii trei ani, obiectivul final anuntat fiind de 20 de magazine.
Potrivit informatiilor existente in piata exista posibilitatea ca dupa atingerea punctului final al expansiunii, compania sa opteze pentru deschiderea unor magazine cu un format mai mic, dedicat oraselor mai mici din provincie. Oficialii Metro nu au dorit sa comenteze aceasta posibilitate.
In prezent suprafata unui magazin variaza intre 5.500 de metri patrati si 9.500 de metri patrati (cum este cazul magazinului de la Otopeni).
Din anul 2001, Metro are si un concurent direct pe piata romaneasca. Reteaua Selgros Cash & Carry este detinuta de un alt grup german de comert, Rewe si include in acest moment sase magazine, dintre care trei in Bucuresti si cate unul in Brasov, Targu Mures si Constanta. In toamna acestui an, Selgros va deschide inca un magazin in zona de vest a tarii, la Timisoara. Spre deosebire de Metro, ritmul de expansiune anuntat de Selgros de este de 2-3 magazine anual.
Profitand de momentul prielnic pe care il traversa piata romaneasca Metro a adus de la sfarsitul anului 2002 si divizia sa de bricolaj, Praktiker. In prezent pe piata romaneasca sunt operationale sase magazine Praktiker, in Bucuresti (doua), Ploiesti, Timisoara, Cluj si Brasov. Praktiker a anuntat la randul sau un ritm de expansiune de trei magazine pe an pe termen mediu.
ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO