Prima pagina

Multireklam preia al treilea jucator de pe piata de outdoor

Multireklam preia al treilea jucator de pe piata de outdoor

Piata romaneasca de outdoor va ajunge la 30 de milioane de euro in acest an

09.08.2006, 20:08 274

Cel mai mare jucator de pe piata outdoor din Ungaria, Multireklam, a cumparat 75% din compania Efect Media, numarul trei pe piata locala, in incercarea de a se extinde pe piata romaneasca de profil. Valoarea tranzactiei nu a fost facuta publica.
Surse de pe piata estimeaza ca preluarea ii va costa pe cei de la Multireklam intre 5 si 10 milioane de euro, tranzactia fiind destul de complexa.
Efect Media era detinuta de patru persoane fizice romane, cel mai varstnic dintre ei avand 32 de ani. Cei patru actionari sunt Razvan Vasiliu, Cristian Toanchina, Razvan Munteanu si Cristian Colonas.
"Era momentul potrivit sa vindem actiunile. Oricum, noi am ramas cu un pachet de actiuni si, alaturi de noii nostri parteneri, vrem sa dezvoltam compania. Piata de outdoor se structureaza in acest moment si noi voiam sa avem un partener puternic ca sa ne extindem", a declarat Cristian Toanchina, managing partner Efect Media.
Efect Media a fost infiintata in 2002 si a avut anul trecut o cifra de afaceri de 2,5 milioane de euro, detinand 10% din piata de outdoor. Din panourile publicitare aflate in portofoliul companiei 70% se afla in Bucuresti.
Vanzatorii au fost consiliati in aceasta tranzactie de Raiffeisen Investment Romania, divizia de achizitii si fuziuni a grupului Raiffeisen, iar avocatii Multireklam au fost cei de la casa Radu, Taracila, Padurari, Retevoiescu.
Actionarii Efect Media au scos compania la vanzare anul trecut, iar in final au primit 11 oferte, din care au ales-o pe cea de la Multireklam.
Piata romaneasca de outdoor se estimeaza ca va atinge in acest an 30 de milioane de euro, cel mai mare jucator fiind compania austriaca epa!, care are o cota de peste 50%. Pe locul doi se afla News Outdoor, iar locul trei este disputat intre Efect Media si Afichage - Elvetia. Cei care au intrat pe piata au cumparat companiile dezvoltate de antreprenori locali, care au reusit sa castige milioane de euro din aceste afaceri.
Achizitia Efect Media de catre Multireklam face parte din strategia companiei ungare de a deveni un jucator regional. Piata de outdoor din Ungaria este estimata la 60 de milioane de euro in 2005, Multireklam avand o cota de 30%. Obiectivul viitor al grupului ungar este de a-si consolida pozitia in Romania prin crestere organica, dar si prin achizitii viitoare.
Multireklam a decis sa mentina managementul local.
"Sunt multe companii la nivel local care pot fi preluate. Noi ne propunem sa gasim acele companii care se potrivesc portofoliului nostru", a mentionat Toanchina.
Din piata totala, Bucurestiul detine 40% din afaceri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO