Prima pagina

Murgeanu catre dezvoltatorii imobiliari: Investiti in sud

Murgeanu catre dezvoltatorii imobiliari: Investiti in sud
15.02.2008, 14:22 20

Dezvoltarea Bucurestiului catre nord, unde terenurile au ajuns sa fie de 10 ori mai scumpe decat cele din sud, a "debalansat" structura orasului si a mutat centrul Bucurestiului din zona Universitatii, dupa zona Romana, considera Razvan Murgeanu, viceprimarul Capitalei.

Principala solutie de a contrabalansa dezvoltarea orasului este atragerea investitorilor imobiliari catre sud.

"Bucurestiul este in acest moment un oras debalansat prin expansiunea groaznica spre nord, iar noi consideram ca partea de sud a Capitalei trebuie ajutata. Nu vrem sa se intample si la noi sindromul Italiei, avand in vedere ca acum, din punct demografic, sudul este mult mai slab distribuit", a declarat astazi Razvan Murgeanu, la o conferinta pe teme imobiliare organizata la Targul International de apartamente Condominium.

Pentru a atrage investitorii in sudul orasului, Murgeanu, fost inginer constructor, a amintit proiectul de constructie al canalului Dunare-Bucuresti si dezvoltarea unui nou aeroport. "Eu am lucrat la proiectul Dunare-Bucuresti, insa s-a furat tot ce era pe santierul inceput inainte de '90, inclusiv macaralele si linia de cale ferata", a declarat Murgeanu.

El a mentionat ca zona de nord atrage proiecte imobiliare tocmai datorita aeroportului Henri Coanda Otopeni si a DN 1.

Prezent la conferinta, ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a declarat ca institutia pe care o conduce a initiat demersuri pentru a prelua proiectul de construire a canalului Dunare-Bucuresti de la Ministerul Mediului, unde a fost gandit ca un canal de irigatii.

"Am initiat demersuri pentru a prelua proiectului. Dupa ce va ajunge la noi vom face un studiu de fezabilitate pentru a fi transformat in canal de navigatie. In prezent Dunarea este utilizat doar in proportie de 8%, iar construirea unui canal navigabil va dezvolta foarte mult orasul", a spus Orban.

Potrivit lui, lucrarile de constructie a aeroportului vor incepe in 2009 si se vor termina la sfarsitul lui 2010, in timp ce pentru canalul Dunare-Bucuresti vor fi incepute procedurile efective de dezvoltare a proiectului in a doua jumatate a anului 2009. "Am primit multe oferte de la companii straine care vor sa dezvolte canalul integral prin concesiune", spune Orban.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO